Ik heb het gehad met de Thuiszorg!

• Yvet

Al 6 jaar werk ik met veel plezier als verzorgende D in de thuiszorg,heb de opleiding gevolgd,ben van invalkracht naar vaste medewerker met 23 uur gegroeid,zet mij altijd volledig in voor het team en clienten,en nu het slecht met het bedrijf gaat vallen de klappen.Mijn contract word niet verlengd,ik mag 15 vaste uren houden,en alles wat ik overwerk komt op compensatieuren en word dus niet meer uitbetaald.Kortom ga ik er financieel flink op achteruit,ongeveer 300 euro.In deze vakantieperiode ben ik al ingepland,er zijn weken van 30 uur bij,daar mag niet meer aan gesleuteld worden omdat het rooster al vast staat.Ik heb het gevoel dat er misbruik van mij gemaakt word,heb dit ook tegen het hoofd zorg gezegd,anders was ik naast de 15 uur als invaller gaan werken in alle teams.Straks heb ik 60 uren compensatie opgebouwd,wat moet ik daarmee,4 weken vrij nemen?Ben nu op zoek naar een andere baan,want ik heb het dus echt gehad,en kan mijn inkomen niet missen.

• ilonka

er zijn natuurlijk te weinig klanten en dan proberen ze of hopen ze dat sommige zelf weggaan bij de thuiszorg.Bij ons ook je moet weekenden werken als er door de weeks geen klanten zijn,Ik vind dat belachelijk.Ze proberen vaak ook een min/max contrakt aan te smeren,maar wat heb je daar nou aan als je alleenstaande ben?Moeten we soms de ene maand wel eten en de andere maand dan maar niet,of geen rekeningen betalen.

• annelies

ik weet niet in welke regio jullie werken, maar bij ons in de regio midden brabant zijn er zoveel cliënten voor de thuiszorg dat ze te weinig personeel hebben

bij ons willen de mensen zo lang als mogelijk is thuis blijven wonen

de conqerentie is misschien nog niet zo groot

wel is thuiszorg met intra muraal gefuseerd vorig jaar

personeel kan kiezen om intra of extra muraal te werken

• Rosado Thuiszorg

Hoi Yvet,

Het is erg vreemd dat ze zomaar in je uren gaan snijden en dat overwerk niet meer kan worden uitbetaald. Volgens de CAO heeft een werkgever hier wel recht op (Uitvoeringsregeling B, Overwerk), maar in de regel is het zo dat alleen mensen vanaf FWG 65 hun overwerk alleen in verlofuren terug kunnen krijgen. Werknemers in de lagere functieschalen mogen het gewoon laten uitbetalen.

Er zit hier maar één ding op, jullie moeten collectief besluiten geen overwerk meer te doen. De cliënt is hier wel de dupe van, maar zal zijn beklag doen bij je werkgever. Die kiest dan binnen de kortste keren wel eieren voor zijn geld.

Sterkte met deze lastige situatie.

Rutger

Rosado Thuiszorg

• ilonka

Ik werk in amsterdam ik heb vandaag in de middag vrij gekregen omdat ik in het weekend moet werken want ja anders kom ik straks uren te kort.

Bij ons komen geen nieuwe klanten binnen maar dat kan ook niet als de thuiszorg in de schulden zit,en veel klanten zijn naar de concurent gegaan omdat he gewoon niet goed loopt.Er zijn veel mensen weggegaan en die gebleven zijn

daar hebben zee niet zoveel aan omdat bv B-ers geen medicijnen mogen geven

of klanten op bed wassen.Ja jammer het is niet anders.

• ayla

Ook bij ons een clientenstop tgv. een financieel tekort.Het is een landelijk probleem.

En jammer genoeg is het zoals altijd dat de gewone werknemer de klappen krijgt.

Wel is het zo bij ons dat als iemand een klein contract heeft en structureel veel overuren maakt deze ook nu nog uitbetaald worden.Uren die al vast geroosterd zijn mogen ze niet aankomen, dat dus niet.Het is een groot probleem voor sommigen.

Gelukkig krijgt de client nog wel de zorg die ze nodig hebben,dan wel niet altijd van ons maar zorg krijgen ze tenminste.Sterkte allemaal.

• Rosado Thuiszorg

Met verbazing zit ik te lezen hoe sommige werkgevers met jullie omgaan. Dat is helemaal geen slimme zet van ze. Er komt steeds meer vraag naar Thuiszorg. Verpleeg- en verzorgingstehuizen kunnen het niet aan en ook de mantelzorgers raken overbelast. Er zal dan steeds meer een beroep worden gedaan op de thuiszorg.

In mijn ogen moet je het voor je personeel aantrekkelijk houden om in de thuiszorg te werken. Zij bepalen uiteindelijk het succes en dus het voortbestaan van je organistie.

Het is goed om jullie reacties te lezen, zoals jullie kunnen zien, bekijken wij als nieuwe thuiszorgorganisatie regelmatig deze site. We willen weten wat er leeft onder de mensen en daar ons voordeel uit behalen. Alleen zo kunnen we personeel tevreden houden en in mijn ogen zouden meer werkgevers dat moeten doen. De signalen lijken mij duidelijk en ik ben het volledig met jullie eens dat er snel wat moet gebeuren.

Succes allemaal.

Rutger

Rosado Thuiszorg

• Marcel

Heb nu verschillende diensten gedraaid via Rosado en ben zeer tevreden. ze weten waar ze mee bezig zijn en betalen keurig op tidj. Niks dan lof of deze nieuwkomer!

Een tevreden oproeper

• Pieter

Nou, nou wat een reclame.

De nieuwkommer is lekker aan de weg aan het timmeren.

Nu maar hopen dat er geen stop op de PGB komt !

Want dat gerucht heb ik wel gehoort en dan..

Overigens niks mis met gezonde concurentie, dus wel succes gewenst.

Maar overdrijf niet met je zalvende praatjes er bestaan ook heus goede regulier thuiszorg organisties. Die al heel wat jaren bestaan.

• Rosado Thuiszorg

Beste Marcel,

Bedankt voor je lovende woorden, alleen vraag ik mij af of je wel onder je eigen naam schrijft. Wij hebben namelijk geen Marcel in ons oproepbestand staan.

En Pieter, je hebt volkomen gelijk. Er zijn ook zat goede particuliere thuiszorgorganisaties en ik zal ook nooit beweren dat dit niet zo is. Alleen weten we allemaal dat er ook genoeg minder goede bedrijven zijn, die met andere doelstellingen dan zorg op de markt zijn gekomen.

Wat betreft die PGB, er is inderdaad een kans dat het plafond van de zorgkantoren binnenkort is bereikt. Dan zal er men inderdaad een ‘hold’ gaan afkondigen. Bedenk wel dat mensen met een indicatiebesluit recht hebben op zorg, dus er zal dan wel wat geregeld moeten worden.

Eerlijk is eerlijk, wij komen net kijken op het gebied van thuiszorg en zullen nog veel valkuilen gaan tegenkomen. Wij zijn echter vol goede moed en varen op onze ervaringen in het ziekenhuis en de ambulancehulpverlening. Verder hebben we een gemotiveerde groep mensen achter ons staan, die wij al kunnen bemiddelen en voor de rest: de tijd zal het leren…..