Ik heb het gehad met de Thuiszorg!

• Yvet

Ik werk dus voor een groot thuiszorgbedrijf in het noorden des lands,niet particulier.Morgen bel ik wederom met mijn hoofd zorg om te zeggen dat ik geen uren meer overwerk als het niet uitbetaald word.Op dit moment heb ik vakantie en baal dus ook verschrikkelijk dat dit nu speelt,ik had gehoopt op rust voor drie weken en vooral geen werk,maar op deze manier lukt dat niet.Het rooster voor deze maand had ik al,en als ik de uren alvast bereken dan kom ik op 20 uur per week,dus weer 15 overuren wat al ingepland is.Morgen ook de planner maar even bellen,leuk in je vakantie!!!

• merel

Ik vindt persoonlijk dat rosado thuiszorg hier een beetje teveel reclame maakt voor zichzelf, of daar altijd alles op rolletjes loopt. Vindt het uiterst irritant dat een thuiszorgbedrijf constant over zichzelf praat hoe goed ze wel niet zijn, en dat op een prikbord dat uiteindelijk voor medewerkers is gemaakt die bij een thuiszorg werken te discussieren over hun ervaringen.En geen reclamesite is voor thuisbureau's, vindt het ook niet passend van de webmaster dat dit toegestaan is.

Nog even een reactie over de vraag over het niet uitbetalen van overwerk, als je structueel veel overuren maakt per maand kan je na een bepaalde tijd eisen dat je voor die uren een vast contract krijgt, dit is de instelling wettelijk verplicht. Hoe lang deze tijd is weet ik niet precies maar misschien medeforumgebruikers wel.

• Rutger

Beste Merel,

Je boodschap is duidelijk. Ik zal niet meer namens Rosado Thuiszorg reageren. Je vraagt je af of bij ons altijd alles op rolletjes loopt. Kennelijk kun jij daarover oordelen, zonder dat je via ons werkt of hebt gewerkt…..

Misschien is het wel zo dat wij een organisatie zijn die wel openstaat voor de mening van personeel en daarom juist dit soort forums bezoekt. Als je goed naar mijn reacties hebt gekeken, kies ook over het algemeen de kant van de medewerker. Ik ben namelijk van mening dat de kwaliteit en het voortbestaan van je bedrijf afhankelijk is van je gemotiveerde medewerkers.

Maar als de postings niet worden gewaardeerd, even goede vrienden hoor. Dan lezen we ze alleen nog maar en zullen we geen tips meer geven over je rechten als medewerker.

Met vriendelijke groet,

Rutger

Rosado Thuiszorg

• merel

Beste rutger

Ik waardeer het dat je een reactie terug geeft, maar zoals je gelezen heb is dit naar mijn mening toch een prikbord voor personeel dat in de thuiszorg werkt. Je tips waardeer ik wel maar die kan je ook posten onder je eigen naam wat ik persoonlijk wel prettiger vindt. Om personeel en clienten te werven zijn immers andere sites voor. En of alles bij jullie op rolletjes weet ik inderdaad niet maar in je postings komt dit wel zo over, ik denk dat jullie om te blijven bestaan toch ook produktie moeten hebben en soms beslissingen moeten nemen die niet altijd personeelsvriendelijk zijn. Maar daar gaat het bij mij niet om stel je voor dat ieder thuisbureau hier gaat posten, zou niet echt prettig zijn denk ik dan. Het moet immers een prikbord blijven voor en door thuiszorgpersoneel en niet de thuiszorgorganisaties.

mvg

merel

• Rutger

Hoi Merel (en andere belangstellenden),

Misschien is het goed om wat te vertellen over de achtergronden van ons bedrijf. Wij werken allebei al jarenlang in de gezondheidszorg (verpleegkundige ziekenhuis en ambulancedienst). We weten dus heel goed wat er speelt en hoe vaak er personeelsonvriendelijk beleid is. Ook de kwaliteit van zorg vonden wij hollend achteruit gaan. Wij waren van mening dat dit anders kon, waardoor wij ons bedrijfje zijn gestart. Onze doelstelling is een klantvriendelijk en persoonsvriendelijke organisatie neerzetten. Wij blijven allebei ook ons eigen werk doen, waardoor ons inkomen niet afhankelijk is van Rosado. We hebben ook geen topinkomen, zoals veel andere managers in de zorg. Dat willen we ook helemaal niet, want dat was ons juist altijd een doorn in het oog. De manier waarop afdelingen en personeel moesten inleveren, hoe werd beknippeld op de patiëntenzorg, maar de top buiten schot bleef. Dat kun je in mijn ogen niet verantwoorden. Dat de baas in een dure auto voor komt rijden, maar personeel moet inleveren.

Zoals ik al zei, wij blijven zelf ons eigen werk erbij doen. Daarnaast draaien we ook actief mee in de zorg, dus zien onszelf meer als personeel dan als leidinggevende, directielid of hoe je het ook zeggen wil. En natuurlijk wil je als bedrijf winst maken, maar dat doe je ook wel als je personeelsvriendelijk beleid hanteert. Als je als medewerker het gevoel hebt dat je baas waardering heeft voor je inzet en dat ook laat blijken, raak je vanzelf meer gemotiveerd. Dit straal je ook uit naar de cliënten, wat weer goede verhalen geeft. En op die manier kun je ook een goed bedrijfsresultaat halen, neem dat maar van mij aan.

Het is niet mijn bedoeling geweest om verkapte reclame te geven, maar te laten zien dat er best werkgevers zijn die wel open staan voor mening van hun medewerkers.

Maar ik begrijp jouw probleem ook wel en zal voortaan onder mijn eigen naam reageren.

Bedankt voor je reactie en proost op de goede en zinvolle discussies (daar kan het ambulance forum nog een voorbeeld aan nemen).

Rutger

• merel

Is een mooi streven van je rutger, waren er maar meer organisaties zo dan zou er toch weer meer mensen in de zorg willen werken. Dat de zorg achteruit holt klopt zeer zeker, maar ook het plezier van werken in de zorg. Het wordt steeds meer commercieel, personeel komt steeds meer onder druk te staan, het is tegenwoordig werken en vooral je mond houden. Dat heeft mij doen besluiten (ook lichamelijke klachten) de zorg te verlaten, kon mij totaal niet vinden in het beleid van de thuiszorg en haar overbetaalde managers. Tegenwoordig wordt er niet meer gekeken naar de mens achter het personeel en de client was een nummer. Motivatie is inderdaad heel belangrijk en heb je een goede manager die haar personeel motiveert en ondersteund dan kom je al een heel eind.Maar bij ons gebeurde dat eigenlijk nooit, zagen haar alleen met werkoverleg of als er in de zorg iets verkeerd was gegaan. Waren een geheel eigensturend team wat alles zelf oploste, en hadden we onze manager nodig dan zat ze 9 van de 10 keer in vergadering. In de bijna 5 jaar dat ik bij de thuiszorg zat hebben we al 4 managers gehad waarvan de laatste een intrem manager was vanwege de vele problemen. Een hele leuke kerel die echt voor ons opkwam en ook werkelijk luisterde maar je ook bikkelhard de waarheid zei als er iets fout was gegaan. Maar ik hou wel van dat rechtstreekse. Maar die is weggegaan voor zijn contract was afgelopen het fijne weet ik er niet van maar het was tevens een beleidsprobleem waar hij het niet mee eens was. Kortom er moet heel veel in de zorg veranderen wil de jeugd nog voor dit vak kiezen, wat toch eigenlijk een schitterend en heel dankbaar beroep is en wat ik jaren met veel plezier heb gedaan.

• Yvet

Gisteren ben ik weer begonnen met werken,had er toch wel zin in,en na afloop van mijn route kreeg ik te horen dat terwijl ik op vakantie was 2 collega's uit mijn team een contract gekregen hebben voor onbepaalde tijd van 24 uur,die collega die het vertelde had er zelf moeite mee om mij dit te vertellen.

Daar sta je dan,na 5 jaar volledige inzet,enthousiasme,opleiding gevolgd,ik ben gewoon gepasseerd en heb maandag een gesprek met de leidinggevende.

Deze collega's werken hier veel korter,dus ik sta in mijn recht denk ik,desnoods via de bond,nu heb ik het ECHT gehad.

• Rosa

Hallo,

Ik herken erg wat jij zegt. Ook ik heb gehoord dat er zomaar extra gewerkte uren niet meer worden uitbetaald. Ik hoorde het via, via. Moet je nagaan. Ik ben verpleegkundige en heb een contract van 15 uur in de week en werk soms wel 3o a 40 uur. Sta dag en nacht voor ze klaar en dan verneem je dit. Ongelooflijk en dan ook nog zonder overleg met de medewerker?? Dit mag helemaal niet!!

Ze moeten maar vooral zo doorgaan, cleintenstops etc….

Een diep teleurgestelde verpleegkundige,

Rosa

• Rosa

Hallo Yvet,

Herken veel wat je verteld Ik werk ook voor een groot Thuiszorg organisatie in het Noorden van het land. Ik denk voor dezelfde.

Ik kreeg ook via, via te horen dat je extra gewerkte uren niet meer uitbetaald krijgt…het is niet te geloven. Hoe gaan ze om met mensen. Wij die dag en nacht klaar staan voor ons werk. Nee, ik heb al begrepen dat het ook juridisch niet mag en iemand is al stappen aan het ondernemen bij de vakbond. Dus..samen staan we sterk!

Sterkte,

Een teleurgestelde verpleegkundige,

Rosa

• Theo

achja je moeder!!Yvet schreef:

>

> Al 6 jaar werk ik met veel plezier als verzorgende D in de

> thuiszorg,heb de opleiding gevolgd,ben van invalkracht naar

> vaste medewerker met 23 uur gegroeid,zet mij altijd volledig

> in voor het team en clienten,en nu het slecht met het bedrijf

> gaat vallen de klappen.Mijn contract word niet verlengd,ik

> mag 15 vaste uren houden,en alles wat ik overwerk komt op