hoe te werk gaan,oproepkracht of contract

• karin

Hallo allemaal,

ik wil binnenkort gaan solliciteren als thuishulp, heb jaren wel gewoon bij mensen thuis gewerkt maar dus nooit via een officiele instantie. Heb wel 4 kinderen(dus qua huishouding enzo ervaring genoeg). Ben gemotiveerd maar vraag me af of mensen van mijn leeftijd(48) graag worden aangenomen.

Maar mijn eigenlijke vraag is : wat is verstandig : voor een oproepcontract gaan, freelancer of een contract met een minimaal of vaststaand aantal uren ?

En wat zal dan ongeveer mijn uurloon zijn ?

Ik hoop op reacties,

groetjes Karin.

• Marijke

Hallo,

Sinds een jaar ben ik ook werkzaam als thuishulp, toen ik werd aangenomen was ik 48 jaar, een vriendin van mij is tegelijkertijd aangenomen, zij was toen 56 jaar.

Bij de organisatie waar ik werk kun je alleen op freelance basis werken. De vergoeding daarvoor is 11 euro per uur, ik krijg ook nog een kilometervergoeding omdat ik met de auto naar clienten ga, ca 9 km bij mijn huis vandaan. Ik heb destijds aangegeven op welke dagen in wilde werken, en daar is goed rekening meegehouden.

• caatje

Hoi,

Mijn ervaring is dat ze in de zorg juist een beetje behoefte hebben aan mensen met een beetje levenservaring.

Probeer je leeftijd dus op een positieve manier te gebruiken,en het zo ook over te brengen in sollicitaties!

Er wordt in sollicitaties naar veel meer gekeken dan alleen leeftijd!