Overal zo druk???

• Chantal

Hallo,

Ik werk bij een thuiszorgorganisatie in het oosten van het land als verzorgende C, dus alleen zorg.

Ik hoor echt overal dat het zo vreselijk druk is, maar ik snap er werkelijk helemaal niks van. Het is nu nog een beetje vakantieperiode, maar wij hebben al weken echt zowat niks te doen! NIemand komt bij ons aan zijn uren! Bij ons zijn de Verzorgende Cers allemaal in 1 team en leveren alleen nog maar zorg, geen huishouding, want daar schijnen we te duur voor te zijn, al vind ik dat niet erg. Maar buiten dat…

Er worden allemaal maar clienten opgenomen in verpleeg en verzorgingshuizen, overlijden enz… Maar er komt zowat niks voor terug! En wij hebben geen clientenstop, wel mag er geen personeel meer aangenomen worden, maar dat gaat ook nogal lastig als er niks te doen is! In de huishouding is er zat werk, maar die zorg….

Hoe zit dat bij jullie allemaal?

Hopelijk komt er weer meer bij als het weer wat minder wordt…..

Groetjes, Chantal.

• verzorgende

Hoi, Chantal

Sinds wanneer hebben jullie geen clientenstop?, het hele oosten heeft dit toch, heb ik begrepen tenminste, ik werk ook in het oosten maak overuren zolang er nog vacanties zijn die nog lopen, misschien moet je eens in andere teams vragen of daar niet iemand een dag vrij wil, vast wel…….

groetjes en werk ze

• ilonka

Nou bij ons team is het ook erg stil maar wij vallen in bij andere wijken en andere teams en als het huishoud team ons nodig heeft krijgen ze een b-er maar ook c-ers hoor.Wij mogen onder geen beding open staan.Soms moet jezelf het hele gebouw doorlopen of er ergens iets te doen hebben voor je.Morgen bv is zowat het halve team in een andere wijk,want daar zijn zieke en vakantie collegaas dus dan rennen we ons nu kapot,maar straks zitten we weer duimen te draaien.

• joyce

Er stond pas in de krant dat thuiszorg instellingen die vol zitten mensen op de wachtlijst zetten en deze mensen niet doorverwijzen naar een thuiszorg instelling die nog wel plek heeft om deze mensen van dienst te zijn. Misschien is jullie organisatie hier de dupe van?

• merel

Zo werkt dat niet meer joyce, bij ons in brabant tenminste niet. Mensen mogen hun voorkeur opgeven van welke thuiszorg ze zorg willen een eerste en tweede keuze. Kan de eerste keuze geen zorg bieden binnen 48 uur dan mag de 2e organisatie zich aanbieden, nu is een client natuurlijk vrij om te kiezen. Maar bij ons in brabant is zat werk kranten hebben vol van advertenties gestaan er is zelfs een open dag geweest om personeel te werven en dan vooral voor verzorgend werk.

• Chantal

Bij ons is er geen clientenstop, nooit geweest ook. Hier in het oosten is er 1 organisatie die wel een clientenstop heeft en een andere grote neemt alleen selectief nieuwe clienten aan.

In andere teams is ook geen optie, want we hebben maar 2 teams en dat is een nogal eigenzinnig team.Ik wil met alle liefde voor hun werken, heel soms gebeurd dat, maar liever willen ze dat niet. Want ‘dat is niet goed voor hun clienten’ enz. Ik snap dat ook niet echt, want bij de meeste clienten komen we ook wel ‘s avonds. Dus dat is gewoon onzin. En ik heb al aangeboden dat er iemand naar hun team kon gaan, die hebben echt uren zat. Maar dat willen ze niet, want ’dan komen ze zelf niet meer aan de uren'. En dat terwijl iedereen dik in de max. zit.

Ik vraag me af wanneer de eerste koppen gaan rollen…en dan zal ik de 1e zijn die eruit vliegt, want ik ben nog de enige met een tijdelijk contract….

• Beatrix

Nou bij ons is wel een zorgstop. Noorden.

Alleen urgente gevallen komen nog binnen.

Maar die blijven binnenstromen.

Ik wou dat die stop eens hielp, maar de routes zitten overvol