opzegtermijn thuishulp a

• greetje

hallo

wie kan mij vertellen wat de opzegtermijn van een thuishulp a is.

mijn contract is 36 tot 60 uur per 4 weken.

en het is voor onbepaalde tijd.

ik ben al sinds 2002 bij deze werkgever in dienst

• vrouw

Ik ben ook thuishulp A, maar ik schat dat de opzegtermijn niet zo lang is, anders in je cao - boekje kijken, misschien dat het daar in staat, ik denk zelf iets van 8 weken, je kunt ook in je arbeidsovereenkomst kijken, zal gelijk aan de salarisperiode zijn schat ik in. En ook wanneer je precies opzeggen wilt, je zult dat met je teamleidster moeten bespreken.

groetjes vrouw

• greetje

ik kan mijn cao boekje dus niet vinden, maar moet op sollicitatie gesprek en moet daar een formulier voor invullen met een vraag over de opzegtermijn bij de huidige werkgever.

in mijn contract staan dat het termijn volgens de cao gaat.

en het is wel wat vreemd om nu al naar mijn leidinggevende te stappen terwijl ik nog op gesprek moet(ik heb die nieuwe baan nog niet eens)

ook heb ik nog heel veel verlof uren kan je die ook bij de opzegtermijn kunnen rekenen?????????

• caatje

Hoi

Ik heb toevallig net zelf een overstap gemaakt van kraamzorg naar verkorte opleiding verzorgende IG.

De kraam valt onder CAO thuiszorg en mijn opzegtermijn was 2 maanden.

Ik zou daar in ieder geval rekening mee houden.

Wat verlofuren betreft,zou ik daar niet zomaar van uitgaan,en bespreken met je huidige leidinggevende hoe je deze opneemt,als je de baan hebt!

groetjes, caatje.,

• merel

De opzegtermijn is 2 maanden, de vakantieuren moeten in overleg opgenomen worden. Je kan ze ook uit laten betalen maar daar hou je niet zo veel van over belastingtechnisch.

• welin

Volgens mij 2 periode en in overleg zijn vakantie uren op te nemen. Een ex collega's van mij heeft alle haar vakantie dagen kunnen opnemen, van de acht weken waren er 6 vakantie dagen.merel schreef:

>

> De opzegtermijn is 2 maanden, de vakantieuren moeten in

> overleg opgenomen worden. Je kan ze ook uit laten betalen

> maar daar hou je niet zo veel van over belastingtechnisch.

• anja

In goed overleg met je leidinggevende kan het ook altijd eerder hoor.

Ik ben zelf leidinggevende en ga er soepel mee om.

Zeker in deze warrige tijd met de WMO .

Vertel tegen je leidinggevende als het zover is dat je het goed wil afsluiten en niemand wil benadelen.

En dat je begrip hebt als ze zich er aan vast houden.

Met praten kom je veel verder dan denken voor een ander.

Heel veel succes met je sollicitatie gesprek.

Anja

• merel

Een leidinggevende mag geen toestemming zelf geven of je eerder weg mag of niet. Ze kan dit wel in overleg met hogerhand, maar mag deze beslissing nooit zelfstandig uitvoeren.

• anja

Ik neem mensen aan en ik ontsla mensen indien nodig. (gelukkig pas 1 gebeurd)

En als mensen bij mij komen dat zij de baan willen opzeggen dan ga ik daar toch echt zelf over. Daar komt geen hogere hand bij kijken.

Ik weet wat ik nodig heb in mijn team. Dat zijn niet de mensen die eigelijk weg willen en moeten blijven omdat het moet.

Maar misshien ergens anders andere regels.

Want wat wordt er verstaan onder leidinggevende.

Ik ben dan ook niet een team leider maar teamhoofd. Misschien bij andere organisaties anders.

Groet Anja

• merel

Toen ik ontslag nam en nog heel veel vakantie dagen had wou ik die graag opnemen in mijn ontslagtermijn, mijn teammanager zei dat ze daar zou overleggen met haar manager omdat zij zei dat ze daar niet alleen over mocht beslissen. Vandaar mijn antwoord,zo zie zoveel instellingen en zoveel verschillende werkwijze.