vervolg onveilige situatie

• Nellie B.

Een tijdje geleden vertelde ik over een situatie bij een cliënt http://www.prikpagina.nl/read.php?f=203&i=3659&t=3659#reply_3659

ik was daar dus 1x geweest, en heb melding gemaakt van die situatie.

En ik hoefde er niet meer heen.

Een aantal weken later belde ik om te vragen voor een adresje, en toen kreeg ik de vervanger van de coordinator aande lijn en die zei, maar je bent voor vast ingepland bij die en die mevrouw.

Ik was verbaasd, en legde nogmaals de situatie uit.

Zij zei, dat ik dat inderdaad niet hoefde te doen, en gewoon doen wat ik wel kon doen.

Die cliënt heb ik dus uitgelegd dat het onveilig is.

Of het tot mevrouw is doorgedrongen weet ik niet.

Nu stroomt de emmer dus over, is de vloer in de bacel kleddernat.

wat er opgevangen is in de emmers leeg ik als de wasmachine helemaal klaar is.

Toch blijft het behelpen en voel me er niet prettig bij.

Ik heb melding gemaakt en er is helemaal niks mee gedaan, er is ( voor zover ik weet) geen contact ogenomen met die mevrouw.

Nu weet ik wel dat ze iemand niet kunnen verplichten e.e.a. te veranderen om het de hulp makkelijker te maken.

Toch als er wat ana gedaan zou worden zou dat het werk zeker een stuk vergemakkelijken, en zelfs tijd besparen!

Vorige week ben ik weer begonnen en er is nog niks veranderd, ook niet gehoord of er met mevrouw gesproken is.

Nu heb ik een aantekening gemaakt in het logboek bij de verzorging, omdat die daar ook over de vloer komt.

Geen idee of ik daar nog wat over te horen krijg.

Nu weet ik ook niet in hoeverre het mijn verantwoording is om er opnieuw melding van te maken, ik ben tenslote maar een uitzendkracht.

Bijkomend feit is ook, als die badcel vloer zo nat is is het ook niet prettig werken in de badcel ( nat = glad)

Inmiddels is coordinator nummer 4 begonnen, en ik heb melding gemaakt bij coordinator nummer 3, dus geen idee of de opvolger van nummer 3 op de hoogte is.

Heeft een van jullie een suggestie wat ik hier nu mee aan moet?

Ik wil ook niet als een zeur overkomen.

groetjes Nel

• ilonka

Nou dat is echt geen zeuren hoor je moet wel prettig kunnen werken.

ik vind dat je nooit met tegenzin ergens moet bliven werken of als er een situatie is

waar je niet goed kan werken en gevaarlijk is dat je dat mag weigeren.

• merel

Als ik het goed begrijp loopt de wasmachine leeg op de vloer van de badkamer in het douchegedeelte met opstaande rand? Als er dan op dat moment verder geen gebruik wordt gemaakt van de badkamer wat is het probleem dan? Of begrijp ik het verkeerd?

• Nellie B.

De slang van de wasmachine zit vast aan een stok die overdwars in de badkamer staat,

er staan een paar emmers klaar, het water loopt in een emmer, als emmer 1 vol is, is het de bedoeling die emmer opzij te schuiven, en de volgende emmer onder de slang te zetten.

en dan de emmer leeg gieten op het plaatsje.

de 1e keer heb ik dat gedaan, maar heb er toen melding van gemaakt bij de coordinator dat ik het een onveilige situatie vond.

Toen ik de 2e keer bij mevrouw kwam heb ik dus verteld dat ik dit niet hoefde te doen, dat het onveilig was.

Nu loopt de emmer dus over.

op zich is het geen probleem dat die badcelvloer nat is.

maar als de wasmachine klaar is is het de bedoeling dat ik de volle emmer(s) toch leeg.

en ik neem aan dat je snapt dat op een natte vloer lopen geen pretje is.

Er is 1 klein dweiltje, waar ik de vloer niet goed droog mee kan krijgen.

Het is een verouderde situatie die simpel verholpen kan worden, maar mevrouw ziet dat niet zo zitten.

het is gewoon geen prettige werksituatie, en wat mij nu beetje dwars zit, is dat ik er melding van gemaakt heb, en dat daar helemaal niks mee gedaan wordt.

Je geeft aan dat iets niet lekker gaat, en er wordt dus niks mee gedaan, er wordt niet even contact opgenomen met de client om diens kant van het verhaal te horen.

Vorig jaar juni is er een en ander gerorganiseerd, en sindsdien zijn er al 3 coordinators gewest en is nu nummer 4 aan de beurt. Dus volgens mij groeit het werk de coordinators ook boven het hoofd.

Nellie

• merel

Of het arbotechnisch verantwoord is weet ik niet, maar ik vindt als jij met een klacht kom er toch zeker serieus op gereageerd moet worden. Een evv van de verzorging die daar komt moet ook zorgen dat er volgens de arboregels gewerkt kan worden. Maar een tip doe dit telefonisch, dan heb je vaak direct de juiste persoon te pakken. Die aantekeningen of briefjes hoe treurig ook worden vaak niet gelezen of vergeten.

• joyce

Er is vast wel iemand in de instelling die zich bezig houdt met de arbo regels een of andere consulente, maak hier eens eens een afspraak mee.

• Astrid

hallo,

Als je gehoor krijgt, dan maar hogerop. Niemand hoeft of moet in onveilge situaties te werken.Anders ga je toch bij de ARBO informeren.

Als er iets gebeurt met jouw of je maakt schade, is deze situatie niet meer terug te draaien.Ook als uitzendkracht heb je daar rechtop.

je leidinggevende moet hier iets mee doen,dat is zij/hij verplicht.

Groetjes