HELP alpha of a hulp

• sjens

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen om een beslissing te nemen.Ik ben al jaren werkzaam als verpleegkundige bij de thuiszorg,maar door allerlei omstandigheden wil ik UIT de zorg.Om toch nog bezig te zijn met ouderen wil ik dus gaan werken als alpha of als a-hulp.Mijn werkgever heeft me toegezegd om in beide gevallen te behouden bij de organisatie ondanks dat de a-hulpen in de toekomst veel zullen verdwijnen bij een thuiszorg organisatie.

Nu is mijn vraag wat is wijsheid?? om als alpha te werken of als a-hulp.

Het spreekt me erg aan dat je als alpha wat meer vrijheid hebt bv vakantie evt schuiven in noodgevallen.Is dit ook zo??

En wat scheelt het financiel???Heb ik ook recht op heffingskorting??

in beide gevallen.Ik wil graa 2x 3 uur p/w gaan werken.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie's

groetjes sjens

• Bo

Hoi Sjens,

Gezien de niet al te postieven ontwikkelingen binnen de huishoudelijke zorg een moeilijke beslissing. Ik weet niet of ik zoveel vertrouwen in een werkgever zou hebben. Heb je er ook over gedacht om als B-er te gaan werken? Dan bestaat je werk ook voornamelijk uit hvz, maar soms wat verzorging. Alleen de situaties zijn vaak complexer, zodat alpha of A geen optie is. En voor zover ik begrepen heb, blijkt de functie B gewoon bij de thuiszorg en niet onder de WMO in de zin van evt geen werk straks door de gemeente. Succes met je keuze.

Groetjes Bo