opzegtermijn met jaarcontract?

• brigit

Kan iemand me vertellen wat je opzegtermijn is als je een jaarcontract krijgt? Ik moet binnenkort voor een 2e gesprek komen ( als thuishulp, huishoudelijke hulp) en krijg dan te horen of ik aangenomen word) Ik begin dan met een proeftijd van 2 maanden, waarin ik, neem ik aan ieder moment op kan zeggen, maar zogauw het jaarcontrract begint hoe zit dat dan?

• zuster

Volgens mij staat in de CAO dat je een opzegtermijn van 2 periodes heb.

• brigit

En wat wil 2 periodes zeggen?

• zuster

Een periode is 4 vier weken. Dus 2 periode wil zeggen 8 weken.

• Anja

Als je voor een jaarcontract tekent, betekent dit dat je een jaar gaat werken voor deze werkgever.

In dit jaar mag je en kan je eigenlijk geen ontslag nemen buiten je proeftijd.

• mtb

natuurlijk wel! wel aan je opzegtermijn houden

• zuster

Volgens mij ook. Je mag altijd opzeggen, je dient wel rekening te houden met je opzegtermijn.

• Anja

Dit staat er op de ontslag PLAZA

Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd mag u te allen tijde opzeggen. U dient hierbij wel de voor u geldende opzegtermijn in acht te nemen.

Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd mag u alleen opzeggen als dat is overeengekomen. Let u wel op dat als u zelf uw arbeidsovereenkomst

• Hans

Anja heeft het toch echt aan het juiste eind ,alleen als het is overeengekomen kan er worden opgezegd,

indien niet overeen gekomen maakt dat in princippe schadeplichtig