Dilemma... advies graag!

• Janny

Ruim 10 jaar inmiddels werk ik als Alpha-helpende. Bij vaste cliënten met veel plezier.

1 x 3,5 uur (ma)

1 x 3 uur (wo)

en 2 x 3 uur (di en vr)

Ongeveer een half jaar geleden heb ik gesolliciteerd bij de Thuiszorg. Ik wilde graag overstappen náár de Thuiszorg. Geen schijn van kans… :?

De 93-jarige dame waar ik 2 x 3 uur p.wk. ben zal binnen afzienbare tijd naar een verzorgingstehuis gaan. Ik heb me voorgenomen en haar beloofd tot het eind te blijven. Dat kan een maand zijn, maar evengoed nog een jaar.

Nu kreeg ik eergisteren een TIP! Ze hebben Nÿ iemand nodig! Bel, geef mijn naam maar door en zeg wat je wilt zei de tipgeefster (en het klopte…)

Ik meteen gebeld.

Wat bieden ze me?

Een 0-uren kontrakt in een vast team. :?

Ik mag er een paar dagen over nadenken. Het houdt in dat ik op mag komen draven als eentje in dat team van 5 of 6 dames ziek, zwanger of weg is.

Ik wilde juist graag 3 of 4 vaste dagdelen! Maar niet dit “gerommel”.

Ik ben 51. Wat bouw ik nou nog op? Niks! En als Alpha heb ik een prachtig uurloon. Ook al blijft er straks slechts 6,5 uur over.

't Is toch leuk zakgeld!

Wat raden jullie me aan!? Jee wat is dit moeilijk!

met vriendelijke groet,

Janny

• dirkje

altijd bij alfahulp blijven dat is veel leuker en heb je ook meer vastigheid gr

• meredith

Waarom niet allebei? Je kunt toch als alfahulp blijven werken en ook bij de thuiszorg.

Dan heb je een vast inkomen en door het 0 uren contract ook wat extra inkomen. Met alleen een -0 uren contract heb je veel te weinig zekerheid.

• Janny

ja en dan? Verwachten ze dan dat je de hele dag naast de telefoon zit?

En 4 dagdelen in totaal is wel mijn maximum! Als ik bij mijn beide cliënten wil blijven, als de oude mevrouw verhuisd is, heb ik maar 2 dagdelen dat ze me kunnen/ mogen vragen.

Ik heb het gevoel dat ik me niet verbeter.

Ook heb ik al 15 jaar een zwart baantje zeg ik er eerlijk bij, daar krijg ik 10 euro p.uur, die zou ik dan ook moeten laten schieten.

:?:?:?

fijn dat jullie meedenken!

Janny

ps;

ik heb ook wel mazzel met superaardige cliënten, die altijd begrip voor mij hebben. (ben een beetje druk)

• merel

Heb zelf in het verleden ook een 0 urencontract gehad welleswaar in de verzorging maar de constructie maakt niet uit. Je kan gewoon de dagen opgeven dat je absoluut niet kan werken. Bij mij kreeg ik een een rooster van 3 maanden waar ik aan kon geven welke dagen ik kon werken, dus het is niet zo dat je verplichtingen t.o. hun hebt en moet gaan wachten naast de telefoon. Dat ze je alleen een 0 uren contract aanbieden is logisch met al de ontwikkelingen binnen de thuiszorg. Het huishoudelijke gedeelte gaat per 1 januari naar de gemeente dus het blijft voor de thuiszorg een onzekere factor. Maar als ik jou was zou ik dat 0 urencontract gewoon erbij doen en duidelijk aangeven welke dagen je absoluut niet kan. Veel sucses ermee.

• Janny

híer heb ik wat aan! ;) hoop ik.. denk ik… denkdenkdenk…