Hoi,
Ik ben afgelopen juni gediplomeerd als verzorgende-ig, daardoor is mijn contract nog onveranderd n.l. 28 uur. Begin van dit jaar is er een basisrooster opgemaakt waarin mijn schooldag (8 uur) in opgenomen is. Nu ik dus niet meer naar school ga, en basisrooster ongewijzigd is, kom ik niet aan mijn 28 uur in de week,,,te weinig ingepland of te korte routes. Ik ben ook invaller nu bij de wijkziekenverzorging en als ik geluk heb kom ik wel eens over die 28 uur heen, maar ook weken dat ik door bovengenoemde redenen minder uren maak. Ik heb dus nu ongeveer 50 min-uren staan.
Nu wil de manager dat ik vakantiuren inlever om de min-uren op te schonen zeg maar. Ik ben het hier niet mee eens, want ik heb dit n.l. in februari al aangegeven dat het mis zal gaan. Ik kan er niks aan doen dat ik min-uren heb….komt door te weinig ingepland(volgens basisrooster) en doordat mijn routes zo kort zijn (ben smorgens vaak al om een uur of 11 klaar). Nu zou ik dan om aan mijn uren te moeten komen 7 a 8 x per week een route moeten lopen om aan mijn uren te komen…..dus of 7 dagen werken of een paar gebroken diensten per week doordat ik ook wat avondroutes erbij pak….erg slopend is dit….en ik kan elk moment gebeld worden om in te vallen(soms maar voor 1 uurtje in de middag), waarop ik eigenlijk niet kan weigeren vanwege die min-uren…..
tevens ben ik op mijn eigen route evv-er van zo'n 10 clienten. Ik wordt nog steeds betaald als verzorgende-C in schaal 30, ondanks dat ik evv-er ben en inval in de wijkziekenverzorging.
Ik heb aangegeven dat ik niet van plan ben om vakantieuren in te leveren voor iets waar ik niets aan kan doen en ik heb salarisschaalverhoging gevraagd, maar hierop wordt niet echt gereageerd….er wordt verteld…omdat jij je diploma hebt, wil dat nog geen schaalverhoging zeggen….nou daar kan ik het dan mee doen……
Slikken of stikken….zo voel ik het….wat vinden jullie?
Groetjes cootje