zwanger Blij MAAR !!

• Marie

Hallo,

Ik ben zwanger (nu 3 maanden). Ik ben zeker blij, maar ik heb

veel last van bekkeninstabiliteit (ik ben onder begeleiding van een theurapeut).

Ik werk 's-avonds en in het weekend in de thuiszorg. Na een dag met mijn zoon is naar bed gaan een opluchting. Mijn lichaam geeft aan dat ik mijn werk niet langer kan doen. Bij mijn dagelijkse bezigheden moet ik ook opletten.

Wat kan ik, met betrekking tot mijn werk, het beste doen? Vragen om iets anders dan verzorging? Me ziek melden? Ben ik verplicht om kantoor werk te gaan doen?

(mijn zoon is 3 jaar dus over dag thuis).

Help ik weet echt niet wat versandig is en ik moet nog zo lang!!!!!

met vriendelijke groet,

Marie

• Renata

Van je werkgever kun je verlangen dat hij de werkzaamheden aanpast aan wat je wel en niet meer lukt tijdens je zwangerschap. Als je de avonddiensten niet maar aankan, zou je in plaats daarvan misschien meer weekenden overdag kunnen werken? Ik zou gewoon met je werkgever om de tafel gaan zitten, en kijken hoever je komt. Als het je niet lukt om van die avonddiensten af te komen, kun je je altijd nog ziek melden, maar ik denk dat je dat zelf ook niet leuk vindt zolang je overdag nog redelijk uit de voeten kan.

• merel

Vergeet niet als je je ziek meld dat ze je kunnen verplichten om op kantoor te komen werken. Hoe hard het ook klinkt en ik weet het van een collega jij wil werken en dat je een kind thuis hebt zitten is jou probleem en niet de thuiszorg. Ze zijn verplicht door de wet poortwachter jou vervangend werk te laten doen.

De optie die renata gaf om dan meer weekenden te werken vindt ik zelf niks omdat de weekendroutes overdag toch vaak vrij zwaar zijn in ieder geval zwaarder dan de avond. maar ik zou niet te lang wachten om met je leidinggevende te overleggen. In ieder geval sucses verder et je zwangerschap en hopen dat er een goede oplossing wordt gevonden.