Vacatures Alfahulp

• Sita Horbach

Goede dag,

Mijn man is op zoek naar vacatures voor alfahulp maar kan deze nergens vinden op internet. Heeft iemand tips, bepaalde sites en moete we wellicht onder een andere naam zoeken? Alle tips en hulp zijn welkom, het gaat om een baan als alfahulp in Zuid-Holland (woonachtig in R'dam). Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Sita

• joyce

Informeer eens bij een thuiszorg organisatie zij zijn meestal bemiddelaar van alfa hulpen.

• Nelleke

Zoek eens op : Alphahulp!

Kijk ook eens naar de particuliere thuiszorgorganisaties, de grootste organisaties hebben bijna geen vacatures vanwege de WMO-wet die in januari van kracht gaat. De gemeenten besteden het werk aan de goedkoopste aanbieders.

• Pieter

Erg kort door de bocht Nelleke.

Er zijn gelukkig meer dan genoeg gemeentes die wel voor kwaliteit kiezen ipv de goedkoopste.

Een baan kiezend moet je ook naar toekomst perspectief kijken, dan zijn er bij een reguliere thuiszorg vaak meer mogelijkheden als bij een klein particulier bureau

• Nelleke

Nou Pieter, vandaag de Volkskrant al gelezen?

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article366786.ece/Thuiszorg_verliest_greep_op_poetsmarkt

En ook in AD Groene Hart staat vandaag een artikel over een groot aantal gemeenten hier die geen contract meer hebben gesloten met de reguliere zorgaanbieder.

Hier heeft de reguliere thuiszorg dan ook geen vacatures meer voor thuishulp A.

Of dat een goede ontwikkeling is of niet, daar heb ik mij niet over geuit. Maar hier in Zuid-Holland is het directe gevolg van de WMO. Als je een baan zoekt in de thuiszorg, moet je je daarvan bewust zijn.

• merel

quote Pieter:Een baan kiezend moet je ook naar toekomst perspectief kijken, dan zijn er bij een reguliere thuiszorg vaak meer mogelijkheden als bij een klein particulier bureau.

Dit bestrijd ik zeer zeker er is nu al geen geld bij de thuiszorgen voor gedegen bijscholing laat staan voor opleidingen. Als ik kijk bij onze thuiszorg (een van de grotere in Brabant) worden al geen a hulpen meer aangenomen. Doorstromen via interne opleiding naar een hogere functie is ook niet meer mogelijk want er is domweg geen geld voor. En gezien alle fraude die er door thuiszorgen wordt gepleegd zou er straks ook wel eens gekort kunnen worden op subsidies. Dus over welke perspectieven jij het hebt ik zou het niet weten.

• Pieter

Voor pessimisten is het toekomst perspectief inderdaad niet om vrolijk te worden ;-)

Maar misschien woon ik wel aan de beter kant van het land.

• merel

Ik denk niet dat het met pessimistisch heeft te maken maar meer met realiteit.

En ik denk dat kleinere bedrijven meer toekomst perspectief te bieden hebben dan grotere als was het alleen maar door de grote overhead kosten die de grote instellingen hebben. Klein betekent niet altijd dat het slecht is.

• Pieter

Ik heb nergens gesuggereerd dat klein slecht is!!

Kleine bedrijven hebben zeker hun kracht, maar bij grote bedrijven zijn zeer zeker meer doorstroom/toekomst mogelijkheden .

Groot betekend niet alleen meer overhead, maar ook besparing door grotere inkoop Ontwikkeling van nieuwe technologie kan een klein bedrijf nauwelijks, wel meeliften op de door grote bedrijven investeringen in technologie. Is niks op tegen, maar dat soort zaken zie jij wel over het hoofd. Vergeet vooral niet het tegenwicht wat grote bedrijven hebben bij grote verzekeringsmaatschappijen als klein zelfstandig bedrijf heb je daar niks in de melk te brokkelen. Maar pluk je de vruchten van de grote “broer” die onderhandeld. (Of door verenigde kleintjes, dus toch weer groot).

Zelf ben ik erg benieuwd wat er gebeurt als er straks echt personeels tekorten in de zorg ontstaan. Wie weet dan het beste personeel aan zich te binden, kleine of juist de grote bedrijven. Er zullen zeker zowel grote als kleine bedrijven blijven bestaan. Maar er zullen ook bedrijven sneuvelen….

• Nelleke

Ik ben benieuwd waar jij werkt, Pieter, en op welke tree van de ladder jij staat…