uitbuiterij

• mas

Hallo, ik wil even vragen of hier mensen zijn die mijn mening delen dat de budgethouder van een pgb dikwijls uitgebuit wordt door ‘hulpverleners’. Ik heb namelijk die ervaring diverse keren opgedaan en ben daar zeer van geschokken. Mensen willen niet meer helpen, ze willen hun slaatje slaan, er is geen verantwoordelijkheisgevoel, het is lekker egoistisch allemaal, bah. En zelfs via een zorgkantoor, dan betaal je je blauw aan een hulpverlener, en die hulpverlener krijgt van al dat geld maar een mager loon, het kantoor slokt de helft op!

Hoe duidelijk je ook bent bij een sollicitatiegesprek, ze kletsen allemaal met je mee, en later komt de aap uit de mouw. Hulpverleners die keihard liegen over de reden dat ze bij je willen komen werken enz.enz.

Wie heeft ook deze ervaring?

groetje van mas:)

• Rissy

Nou nou, wat een beschuldigingen allemaal; uitgebuit, slaatje slaan, meepraten, keihard liegen, apen die uit mouwen komen…

Zou je wat duidelijker kunnen zijn als je wilt dat dit serieus genomen wordt?

Rissy

• Pieter

Tja, ik zou zeggen niet kiezen voor PGB, maar voor een regeliere thuiszorg instelling. Heb je dat al eens geprobeerd?

• mas

duidelijker? ik dacht dat het duidelijk genoeg was. Ik heb een pgb en ik heb al diverse malen meegemaakt dat ‘hulpverleners’ helemaal geen hulp willen verlenen maar keihard centen willen. Ik heb o.a hulp nodig voor de kinderen en dan is verantwoordelijkheidsgevoel wel op de plaats lijkt mij, bij de sollicitatie ben ik heel duidelijk, nou, en dan, na een aantal maanden ,meld ze zich ziek, komt vervolgens nooit meer opdagen.

De andere liet haar eigen ( kleine) kinderen 's avonds alleen( ze sliepen toch), dat moest dan op de mijne letten:?

Er kwam iemand voor de functie hulp in de huishouding, die vroeg 25 euro per uur, en ze vertelde lachend dat ze in een gezin werkte waarvan 3 kids pgb hadden, nou, ze kreeg daar fors betaald en voor een paar uur hulp betaalde ze de hypotheek, wat een instelling!

Of ze laten ons gezin gewoon ineens barsten, kunnen elders beter krijgen. Een ‘oppas’ vraagt zomaar 28 euro per uur! Er zijn logeerweekenden waar de kids heen kunnen, die vragen rond de 500 euro voor vrijdag 17:00 uur tot zondag!

Sorry hoor, maar ook aan een pgb zit een limiet, en als je dit soort hulp ervan moet betalen hou je dus te weinig over en kom je hulp te kort.

Kortom, ik baal ervan

Zijn er nog hulpverleners die hart voor hun werk hebben? die met kinderen gaan werken omdat ze dat LEUK vinden? die mensen willen helpen omdat ze dat LEUK vinden, die je niet laten vallen als ze elders beter kunnen krijgen? Die beseffen dat mensen zich gaan hechten aan je?

Ach, laat maar, ik zocht een prikbord voor pgb-ers, die is er niet, ik dacht dat ik hier misschien herkenning zou vinden, maar dat is natuurlijk niet zo, hier zitten vooral hulpverleners.

mas

• mas

Hoezo serieus genomen? denk je dat ik een geintje maak? was het maar waar…

liegen ja, zeggen ze dat ze deze ‘baan’ echt niet willen doen totdat ze een baan kunnen vinden voor meer uren, nee, ze vinden het gewoon hartstikke leuk, bla,bla. Ik ben zo goed voor die hulpverleners, alles kan, niets is te gek en dan stappen ze toch gewoon op. Als ik ze dan confronteer met hun ‘belofte’ zeggen ze ‘ ja, maar ik moet ook aan mezelf denken’ ! Ja, maar wees dan eerlijk bij een sollicitatie, nu is mijn gezin net gewend en stap je weer op! Weet je wat dit met de kids doet? Nou, die hechten zich niet meer aan die mensen in huis, geloven er niet meer in.

Uitbuiten, zeg ik dat de gemaakte kosten vergoed worden, gaat ze ( zonder toestemming) met de kids naar de efteling( wij waren een weekend weg en zij paste op in ons huis), kreeg ik een rekening van 200 euro! Ze is daarna niet meer geweest, had ineens een ‘vaste’ baan aangeboden gekregen. Wat hoor ik later van de kids? Mevrouw had haar moeder meegenomen, en de kids mochten helemaal niets, moeten de benen onder hun lijf lopen en mijn zoontje moest zich niet aanstellen( die bleek later een longontsteking te hebben!!), en dat van een griet die hier al 3 jaar werkte! ze kende de kids al vanaf hun 3e jaar! Snap jij het nog? Ik niet. Ja, mevrouw kon beter krijgen.

Ach, ik heb mijn verhaal er even uitgegooit, moet soms even anders gaat het zweren:D:D:D maar ik ben er echt zo ontzettend teleurgesteld in. Ik zelf zit gewoon niet zo in elkaar, zo egoistisch, bah.

mas

• Nelleke

Ja, er zit veel kaf tussen het koren, ik denk dat je het gewoon slecht getroffen hebt Mas. Maar er zijn ook heel veel budgethouders die volmaakt tevreden zijn met hun zorgverleners, en er zijn ook heel veel zorgverleners die juist voor werken bij budgethouders hebben gekozen omdat ze er zo moe van werden in grote instellingen altijd maar tegen de bierkaai te moeten vechten.

Zelf werk ik (als verpleegkundige) al jaren voor budgethouders. Alle collega's die ik tegen ben gekomen waren gedreven en professioneel voor de klant bezig, zonder het onderste uit de kan aan loon te eisen.

Over particuliere bureau's zijn klanten vaak minder te spreken, ook daar zit veel kaf bij. Maar er zijn ook hele goede! Je kunt tevoren op internet zoeken naar klantervaringen.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat je personeel goed op opleiding en werkervaring screent.

Op www.pznnet.nl vind je een forum o.a. voor zorgvragers. Ook op www.pgb.nl vind je een forum voor budgethouders..

• mas

Bedankt voor de info, ga daar eens neuzen.

groetjes van mas:)

• Marly

Het klinkt misschien heel kinderachtig maar je kan ook een beetje de hand in eigen boezem steken.Maak duidelijke afspraken omtrendt de werkzaam heden en indat kontrakt staat dan ook de verplichting dat ze een uitwerkperiode hebben en dan het jij de finaciele macht omdat loon een bepaalde tijd te blokkeren.PGB is een mooie uitkomst voor sommige mensen maar je moet er ook van bewust zijn dat je zelf ook veel verantwoording meer draadt,de personele kant daarvan blijft altijd moeilijk want het blijven mensen.Ik wens je veel succes met het selecteren van je eigen personeel