duidelijker? ik dacht dat het duidelijk genoeg was. Ik heb een pgb en ik heb al diverse malen meegemaakt dat ‘hulpverleners’ helemaal geen hulp willen verlenen maar keihard centen willen. Ik heb o.a hulp nodig voor de kinderen en dan is verantwoordelijkheidsgevoel wel op de plaats lijkt mij, bij de sollicitatie ben ik heel duidelijk, nou, en dan, na een aantal maanden ,meld ze zich ziek, komt vervolgens nooit meer opdagen.
De andere liet haar eigen ( kleine) kinderen 's avonds alleen( ze sliepen toch), dat moest dan op de mijne letten:?
Er kwam iemand voor de functie hulp in de huishouding, die vroeg 25 euro per uur, en ze vertelde lachend dat ze in een gezin werkte waarvan 3 kids pgb hadden, nou, ze kreeg daar fors betaald en voor een paar uur hulp betaalde ze de hypotheek, wat een instelling!
Of ze laten ons gezin gewoon ineens barsten, kunnen elders beter krijgen. Een ‘oppas’ vraagt zomaar 28 euro per uur! Er zijn logeerweekenden waar de kids heen kunnen, die vragen rond de 500 euro voor vrijdag 17:00 uur tot zondag!
Sorry hoor, maar ook aan een pgb zit een limiet, en als je dit soort hulp ervan moet betalen hou je dus te weinig over en kom je hulp te kort.
Kortom, ik baal ervan
Zijn er nog hulpverleners die hart voor hun werk hebben? die met kinderen gaan werken omdat ze dat LEUK vinden? die mensen willen helpen omdat ze dat LEUK vinden, die je niet laten vallen als ze elders beter kunnen krijgen? Die beseffen dat mensen zich gaan hechten aan je?
Ach, laat maar, ik zocht een prikbord voor pgb-ers, die is er niet, ik dacht dat ik hier misschien herkenning zou vinden, maar dat is natuurlijk niet zo, hier zitten vooral hulpverleners.
mas