eenzijdige overplaatsing

• carla

werk bij een thuiszorgstichting die nogal eens de samenstelling van teams veranderd dit gaat altijd zonder overleg vooraf en word je onpersoonlijk per brief meegedeeld dat je bv ineens in een team een eind weg geplaatst ben en protesteren helpt niet moet je dit nu altijd zomaar pikken?

• merel

Het mag inderdaad staat ook vaak: inzetbaar in het gehele gebied.

Of dit de manier is om met je personeel om te gaan een volmondig nee.

Je kan natuurlijk wel proberen en aankaarten of dit niet op een andere manier kan en in overleg. Handiger is natuurlijk als je dit met eerdere personen eens naar voren breng op een teamoverleg.

• banjer13

Je kan het wel in het overleg hebben maar er word geen rekening meegehouden.

Als er ergens anders plaats is en in je eigen team is geen genoeg werk maar bij een ander team wel dan moet er iemand anders weg.

• trijnie

Ik werk bij een organisatie die ging reorganiseren; een afdeling ging sluiten en daar moesten over de hele organisatie mensen plaats door veranderen. Er zou eerst een belangstellingsgesprek komen maar die hadden ze bij P&O maar voor de handigheid maar even overgeslaan. Met andere woorden: je bent als het er op aankomt gewoon een pionnetje die niets in te brengen heeft.

Heel erg frustrerend maar je doet er niets tegen. (ook de bond niet)

• Harm

Als je mag kiezen tussen een overplaatsing of ontslag, wat zou je dan doen? Wees blij dat er mogelijkheden zijn om je elders in de organisatie te plaatsen, er zijn zat reorganisaties waar mensen simpelweg hun baan verliezen……..

• banjer13

Dus moet je met tegenzin ergens werken waar je niet wil werken en ook niet in de buurt is.Sorry maar dan wil ik liever ontslagen worden.Ga echt niet met tegenzin ergens anders werken hoor,moet wel met plezier naar mijn werk.Harm schreef:

>

> Als je mag kiezen tussen een overplaatsing of ontslag, wat

> zou je dan doen? Wees blij dat er mogelijkheden zijn om je

> elders in de organisatie te plaatsen, er zijn zat

> reorganisaties waar mensen simpelweg hun baan verliezen……..

• trijnie

Ik had in dit geval; als ik had mogen kiezen, liever ontslag.

Ik was de zorg zo spuugzat dat ik ook liever wat anders wilde.

Heb ik ook geprobeerd maar omdat je een baan hebt krijg je nergens een kans. Zelfs bij het arbeidskantoor niet. (Daar had ik mij om willen scholen)

• banjer13

Ja ik had dan ook liever ontslag,ik heb me ook geprobeerd bij het arbeidsburo voor een andere opleiding geinformeerd.Maar ze zeiden tegen mij wees blij dat je werk hebt,kreeg geen andere opleiding.Hoop maar dat ik op me eigen werkplek blijf.

• Harm

Het lijkt er op dat trijnie en banjer13 gewoon gefrustreerd zijn en hun werk niet meer willen doen. Niemand verplicht je om bij je huidige werkgever te blijven. Als je het niet naar je zin hebt, kun je beter wat anders gaan zoeken dan met tegenzin naar je werk gaan.

• carla

de keuze was simpel: of je ging naar het a team huishoudelijk werk doen voor je gehele contract uren of je blijft in V&V maar dan wel flexibel zijn en gewoon doen wat je voorgeschoteld krijg !