niet productieve tijd

• joke

Hoeveel procent van je gewerkte tijd ben je gemiddeld kwijt aan niet productie bij de client? Ik bedoel bv tijd voor sleutels halen,terugbrengen en aftekenen, agenda raadplegen en inschrijven, s morgens planning van de volgorde van je route, lezen rapportage en schrijven en reistijd.

• banjer13

Dat is verschillend ik heb reistyd over de hele dag bv 0.45 maar sleutels terug brengen is me eigen tyd.En als ik een uur open sta in de ochtend schrijf ik dat gewoon onder geen werk want ik ben toch de hele dag tot het einde aan het werk.Maar dat is bij elk team weer anders hoor.

• trijnie

Als de organisatie wil dat je de sleutels terug brengt is dat ook werktijd!

• joke

sleutels wegbrengen is gewoon werktijd, stel voor dat je die sleutels 30 km verderop moet wegbrengen. Mijns inziens is je werkdag geeindigd als je alles af hebt gehandeld dus ook sleutels wegbrengen, zo niet dan moeten ze maar een koeriersdienst aanstellen die dit gaat doen.

• Martus

Wij krijgen aan het begin van de dienst 10 min. ‘sleuteltijd’, dit houdt in: sleutels ophalen, je rijtje overschrijven van het planbord, agenda lezen, telefoon meenemen. En aan het eind van die dienst hetzelfde. We hebben geen standaard tijd voor reistijd, bij ons wordt alles geristreerd, met de zogenoemde Io. Als je uitgelogd hebt bij de laatste client moet je binnen een kwartier weer inloggen bij de volgende, bij ons best een redelijke tijd. Maar sta je voor de open brug en ben je dus langer onderweg, slaat je Io af, ben je je kwartier kwijt, maar kun je hem nog handmatig bijschrijven op je perioderapport. Maar sleuteltijd e.d. is gewoon werktijd!