Overstap van thuishulp naar alphahulp

• Safari-Luna

Ook dat is elke keer anders. Ik heb info gekregen van een thuiszorginstelling over alphahulp en daarbij word ziekte wel gewoon doorbetaald, alleen de eerst 2 dagen niet en met een maximum van 6 weken.

Ik zou als 19jarige ook gewoon €12,20 bruto gaan verdienen.

• anne

hallo mellien,

ik werk dan 3 weken 12 uur en 1 week 9 uur als alphahulp,en verdien 36,60 per 3 uur werk, en er gaat verder niet zoveel af, het hangt er denk ik ook vanaf of je een partner hebt met een inkomen, dat heb ik dus wel, en het enige wat er van mijn loon afgaat,is die inkomensafhankelijke bijdrage, dat is in mijn geval 200 euro per jaar, en die mag je in 8 termijnen betalen.

Verder krijg ik zelfs oon nog een beetje van de belasting terug, die huisvrouwenkorting, iets van 40 euro per maand, dus wat je verdient als alphahulp,met een werkende partner, hou je zo goed als helemaal over!

groetjes, anne

• yvonne

Krijg je naast de 12.20 euro per uur., dan ook nog vakantiegeld? Ik las ergens dat je 8% vakantiegeld kreeg en 4 weken vakantie doorbetaald. Of zit dat al in die 12.20 euro per uur? Moet je alles aan de belasting opgeven of is dat pas na het overschrijden van een bepaalde grens?anne schreef:

>

> hallo mellien,

> ik werk dan 3 weken 12 uur en 1 week 9 uur als alphahulp,en

> verdien 36,60 per 3 uur werk, en er gaat verder niet zoveel

> af, het hangt er denk ik ook vanaf of je een partner hebt met

> een inkomen, dat heb ik dus wel, en het enige wat er van mijn

> loon afgaat,is die inkomensafhankelijke bijdrage, dat is in

> mijn geval 200 euro per jaar, en die mag je in 8 termijnen

> betalen.

> Verder krijg ik zelfs oon nog een beetje van de belasting

> terug, die huisvrouwenkorting, iets van 40 euro per maand,

> dus wat je verdient als alphahulp,met een werkende partner,

> hou je zo goed als helemaal over!

> groetjes, anne

• jacqueline

Hallo,

Wil even reageren. Je betaalt 4,4% belasting. Verder zorg je zelf voor vakantiegeld en, je zet geld opzij voor als je vrij hebt en ziek wordt. Pensioen verzekering, daar zorg jezelf voor indien nodig.

Ik werk ook als alphahulp maar, mag meer werken dan 12 uur.

Verder kun je heel veel kosten die je maakt aftrekken van de belasting.

• Janet mv Elise

wat voor soort kosten mag je aftrekken dan?

• jeannette

wat blijft er werkelijk over van dat geld, ik moet ieder jaar veel belasting betalen, ik dacht dat de alphahulpen gespaard bleven als ze onder de loongrens bleven? volgens mij worden we genept. wie heeft advies voor mij?

• sandra

ik ben 20 jaar en werk ook als alpha hulp en verdien gewoon 12.20 per uur

en ik werk meer dan 12 uur per week en heb voor me zself de belasting geregeld en daar betaal ik ongeveer 170 per maand af maar voor 1 april heb je de terug gaven van de belasting en krijg je een grootsdeel terug en als je ziek bent krijg je de eerste twee dagen niet vergoedt maar dat is bij alle bedrijfen zo en de rest wel

en savonds heb ik er nog een baantje er bij ik hoef niet te werken want me vriend heeft ook een inkomen maar werk wel veel zo dat we meer kunnen en thuis zitten is ook niet altijd zo leuk ik kreeg in het begin ook geen vast contrackt maar dacht ook kan gewoon proberen alpha hulp te worden en het bevalt me goed

groetjes sandra

• meisje

Hallo

Ik werk nu 7 maanden bij de thuiszorg, ik vind het opzich wel leuk, alleen ik heb ontzetten veel mensen leren kennen, in het begin had ik niks vast..was wel verrot wat iedereen is natuurlijk anders..heb ook hele gemene klanten gehad, gelukkig heb ik nu vaste mensen. Ik kreeg een halfjaar contract en Ik begon met 18 uur in de week en nu zit ik op 21 uur in de week (soms meer), en me contract is weer verlengt met een half jaar.

Ik heb wel een 0-uren contract,

Ik vind het wel minder dat als je ziek bent nie uit betaalt krijgt…

Dus eigelijk is het is werken, of je heb niks..want als je vakantie wil, krijg je ook niks

en vakantie krijg je maar 2 weken, vind ik ook heel kort..

Vakantie geld word toch apart uitbetaald? teminste dat had ik begrepen, op je contract staat ook 8% vakantiegeld word uitgekeerd in mei