Voor- en nadelen werken als thuishulp

• alberta

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren gereageerd op een vacature voor thuishulp A. Nou is mijn vraag aan jullie: wat zijn de voor- en nadelen van dit werk? En hoe ziet een gemiddelde dag als thuishulp eruit? Ik ga er van uit dat je voornamelijk bij oudere mensen huishoudelijk werk verricht. Ik hoop dat jullie mij enig inzicht in dit beroep kunnen geven, zodat ik straks, als ik wordt uitgenodigd voor een gesprek, een beetje voorbereid ben op wat ik kan verwachten… alvast bedankt voor de reacties in ieder geval!

Groetjes Alberta

• joyce

Lees de berichten over de wmo die vanaf 1 januari in is gegaan en in sommige gemeenten is uitgesteld tot juni. Ws gaat het om een tijdelijk contract omdat veel clienten naar de alfha hulp overgaan, en sta je na een poosje weer op straat of kan je als alfha hulp beginnen. Als je huishoudelijk werk leuk vind kan het prettig zijn om als thuishulp te werken, vaak kom je bij ouderen, chronisch zieken of soms gezinnen. Er zitten leuke mensen tussen maar ook zeurpieten zoals ook in het gewone leven. Afhankelijk van het aanbod en het aantal uren dat je werkt kom je bij iemand voor 2 of 3 uur werken volgens de gemaakte afspraken. Soms hoort daar ook boodschappen halen bij.

• Safari-Luna

Ik werk sinds December als thuishulp A en ik vind het over het algemeen leuk werk. Maar zoals Joyce al zegt er kunnen echte zeurpieten tussen zitten.

Het leukste is als je komt bij mensen waarmee het klikt. Het werk is vooral bij oudere maar ook bij mensen die ziek zijn, mensen die zelf niet in staat zijn om hun eigen huishouden bij te houden. Het is gewoon het schoonmaken (stofzuigen, dweilen, wassen, strijken, boodschappen) en ook sociaal contact is bij veel mensen aanwezig. Mensen willen graag hun verhaal kwijt.

Meestal ben je 3 uur bij de mensen, maar 4 uur of zelfs maar 3 kwartier kan ook voorkomen..

Helaas krijg ik geen vast contract en zal ik waarschijnlijk ook over moeten naar alphahulp.. Is hetzelfde werk alleen betaal je dan zef je belastingen.. Dat is een groot nadeel van alphahulp.