Vraagje belasting betalen als alphahulp

• Safari-Luna

Ja hier weer een vraag met betrekking op alphahulp.

Ik sta op het punt de overstap te maken om van thuishulp A naar alphahulp te gaan. Niet geheel uit vrije wil.. Maar hoe zit het nu met het percentage belasting wat je betaald. Want in sommige gevallen betaal je bijna geen belasting en in andere gevallen betaal je juist weer gewoon de 33,34%. Wie kan mij hier meer uitleg over geven?

• Renata

Zie vraag hieronder!!!!

• Safari-Luna

Sorry.. Niet opgelet..

Maar wat wil die loonheffingskorting zeggen? Als ik ja invul betaal ik niks, vul ik nee in betaal ik wel.

• Safari-Luna

En de tabelkleuren maken ook nog verschil..

• Renata

Die groene tabel is wanneer je aangifte doet wanneer je ook pensioen ontvangt, geloof ik. De meeste mensen hebben wit.

Of je heffingskorting krijgt, hangt van je persoonlijke situatie af en of je nog meer inkomsten hebt, en of je kinderen hebt onder de 18 jaar. In ieder geval heb je recht op arbeidskorting. Het wordt ingewikkelder wanneer je ook nog ergens in loondienst bent. Maar het geeft wel een indicatie. Wil je het precies weten, dan download je een aangifteform. van de belastingsite.

• Safari-Luna

Okee hartstikke bedankt voor je antwoord! Ik weet even genoeg :)

• merel

Je mag een bepaald bedrag belastingvrij verdienen kom je daar boven dan val je met dat bedrag in die 33.34% belastingschaal.

Maar zoals renate aangaf download het belastingformulier en dan zie je het vanzelf.