uurloon verzorgende

• sandra

Hallo,

K werk als verzorgende (schaal 35) in de thuiszorg.Aanloopschaal 0?

Ik heb een 0-urencontract.

Ik heb als uurloon 9,58 bruto.

In mijn salaris die ik krijg,zit ook al de vakantietoeslag+verlofurentoeslag.

Ik heb eerst altijd in een verzorgingstehuis gewerkt,waar ik 7 jaar ervaring heb opgedaan.Ik verdiende hier toen 12 euro netto per uur.

Vakantiegeld kreeg ik altijd in mei uitbetaald,en als ik verlof opnam,werd dit gewoon doorbetaald.

Mijn vraag is,Klopt dit uurloon wel wat ik behoor te krijgen.

Want dit is wel erg weinig,tegenover de verantwoordelijkheid die je moet dragen.

Ik heb soms wel 20 clienten per dag,dus ik maak genoeg ritjes.

De onkosten die je maakt bv,reparaties aan de auto,worden ook al niet vergoedt.Weeet iemand hier meer van??

en zoja wat kan ik het beste doen???ps,ik ben 27 jaar

groetjes en bedankt.

• Johanna

Misschien kun naar www.loonwijzer.nl en zo zelf je salaris checken?

Ga via menu naar zorgloonwijzer en ze leiden je stap voor stap naar je salaris.

Ik hoop dat je er zo uitkomt.

Zelf heb ik 11 euro bruto per uur ;ook schaal 35 ,maar aanloop 6.

Veel succes en onderhandelen,dat heb ik wel begrepen.

• regina

Inderdaad een beetje laag uurloon (voor iemand die al 7 jaar in een verzorgingshuis heeft gewerkt). Heb je dit ook besproken toen je je sollicitatie gesprek had normaal gesproken wordt dit besproken. Je hebt ws een contract getekend toen je de baan aannam en daar staat ook het uurloon in vermeld. Je zou dit alsnog kunnen bespreken maar als je ooit nog eens solliciteert moet je ook gewoon vragen wat zij je kunnen bieden en wat jij zou willen verdienen.