Gisteren kreeg ik een mailtje van een oud-klasgenootje van me waarmee ik samen de niveau 2 opleiding heb gedaan.
Door de invoering van de WMO is er bij haar werkgever nogal wat (ten nadele van het personeel) veranderd en nu is ze aan het solliciteren bij andere thuiszorgorganisaties.
Ze werkt 5 ochtenden in de week in een H&Vteam. Na haar diplomering is al het HDL-werk bij haar komen te vervallen en doet ze alleen nog ADL-werk.
Nu ze solliciteert bij andere organisaties valt het haar op dat er veel organisaties zijn waar de B-ers eigenlijk alleen ingezet worden voor ADL-werk als er bij de V&Vteams tekort aan personeel is (vakanties/ziekte enz.)
Ik was eigenlijk verbaasd dat zij alleen ADL-werk doet. Zelf werk ik 5 ochtenden en 2 middagen.
In de ochtenden doen alle B-ers bij ons van 8 tot 9 ADL werk en daarna (dus ook de middagen) HDL-werk.
Nu zijn we aan het mailen met andere oud-klasgenootjes en het valt ons op dat iedereen die tot nu toe geantwoord heeft eigenlijk alleen ADL-werk doet, maar we waren in de klas maar met 5 man vanuit de thuiszorg, de rest werkte intramuraal.
Hoe werkt dat bij jullie in de H&Vteams?