belasting alphahelpende

• Geri

Ik lees hier veel over helpenden/verzorgenden in de Thuiszorg.

Zelf ben ik via de Thuiszorginstelling werkzaam en verdien er naast mijn partner zo'n. 500 euro bij. Het vreemde is al dat je geen loonstrookje, geen vergoeding bij ziekte, vakantietoeslag en kun je ook geen pensioen opbouwen, omdat het bij de belastingen als free-lance wordt genoemd. Dat vind ik op zich geen punt. Maar waar ik me wel over verbaas is dat er zo weinig bekend is over wat je evt. aan belasting zou moeten betalen.Daar wordt totaal niet over gesproken door de Thuiszorgstichting waar je in dienst treedt. Bovendien zou ik weleens willen weten wat je er op jaarbasis als echtgenote mag bijverdienen. Heb al verschillende mensen erover gevraagd die er toch echt wel verstand van hebben, maar het circuit van Alphahelpende is een grijs gebied kennelijk. Je wil natuurlijk niet ineens voor verrassingen komen te staan met een flinke belastingaanslag.Dan kun je net zo goed zwart gaan werken.

Wie o wie weet hoe het nu echt zit met de belasting ivm alphahelpende?

Alvast bedankt voor een evt. reactie.

Geri

• regina

19-2 zijn hierover op dit forum vragen gesteld en beantwoord.

• Babs

Jah of misschien navragen bij de belastingen. Is ook belastinghulp voor via internet kun je het zo narekenen.

• Geri

Heb het al nagevraagd bij de belastingen, maar die wisten geen duidelijk antwoord te geven over het werk als alphahelpende. Bij belastinghulp over “alphawerk in dienst van een thuiszorginstelling” kan ik nergens info vinden. Kun je me misschien de link toesturen?

• Geri

Ja sorry, ik heb idd. na het schrijven van mijn stukje pas op “vorige pagina's”gekeken en zag wel wat info hierover.

• Babs

Geri de link van de belastingdienst staat hier ook op het forum ergens vermeld. Daar heb ik het ook vandaan. Je kunt daar je jaarinkomsten invullen en dan krijg je de info vanzelf.

• Geri

Ja Babs, ik heb het na heeeeel veel pagina's terug gevonden.

Evengoed bedankt voor je attente reactie!

gr. Geri

• Babs

Oke Geri ik hoop dat het helpt voor je veel succes in ieder geval

• lya

Over welk bestaansrecht heeft René Tan het? Wat is Alpahulp ? Kan iedere cliënt alfa cliënt worden ? ook als je 3 of 5 keer per week huishoudelijke hulp nodig hebt ? Ik kan het ook nergens terug vinden. Sommige thuiszorgorganisaties hebben er wat regeltjes voor maar zijn die van hun zelf of is dat wettelijk bepaald ? Het ministerie van VWS, postbus 51, de gemeente, het CIZ weten het niet. Het CIZ (het orgaan dat de indicatie stelt weet niet wat de inhoudelijke taken zijn die ze indiceren). In Nederland heb je overal regels voor. Je kunt geen scheet laten af er is een instantie/regel/wet/organisatie of stichting voor. Behalve voor de alfahulpen. Er zijn vele discutabele werkzaamheden. Moeten/mogen die. Ik vind dat er een leidraad zou moeten zijn om dergelijke punten uit te kunnen sluiten als bescherming voor de alfahulp. De alfahulp is echt vogel vrij verklaard. Dit moet echt vanuit de overheid geregeld worden. Alfahulp: de voetveeg van de maatschappij. Ronduit slecht betaald, vogelvrij verklaard, zonder enige regels, sociale voorzieningen of wat dan ook. Zelfs de woelrat heeft meer rechten dan een alfahulp. Belachelijk!

leuk ben nu alpha helpende nieuwe wmo stijl , doe mijn werk met liefde. de beloning, uitbetaling van loon laat zwaar te wensen over. nooit op tijd, word gezegt te laat of contract deugt niet, nu 3x dat het gebeurt. en wie is de DUpe . IK sei de koe met grote HOOFDLETTERS. Te laat ken al niet verstuur het aangetekent, mijn uren briefje, contracten, die ik van hun krijg, ik ,die het netjes invul. Vraag mij echt af , wat hier de bedoeling van is, de hele wereld ken het geen fock schelen, dat mensen het schip in gaan, ken me aan melden voor schuldsanering MET HARTELIJK DANK al die hebben mee gewerkt aan deze ZO called WMO beleid Hoe kunnen we mensen de kist indouwen. Zo dus. Heb mij rekeningen ook elke maand maar weer, en waar kun je terecht??????? DE scheit heb elk aan een ALPHA helpende. PARIA beroep eerste klas. en dan hebben se het over betrouwbare personen< ze verneuken de hele bende zelf BEN PISSED, maar waar is het nationale KLACHTenLIJN vOOr de ALPHA HULP?????? Ik die me werk met hart en liefde doe, DAnk jullie allen hartelijk voor dak me tijd in deze zooi heb geinvesteert. En mah janken dat geen mens wil werken, stelletje sultkoppen, zal donner acccort gaan met een wmo contract> Zal die ook janken als se kid geen brood op de plank heeft , als hij zijn geld niet binnen heeft, volgens de datum conform die de zorggroep zelf heeft afgesproken? ach ja waar moe je huur ook van betalen. doet me sterk denken aan 2 wereld oorlog waarbij je mensen lekker afvoert , en op de trein zet. POLITIEK Ammehoela Tussen tijd zit ik lekker met gebakken peren, stel oplichters. ken wel janken. en de aanmelding vrijwillige verzekering ook, duurt ook maar voor je bericht krijgt, dus straks heb ik niks. zal ik maar op straat gaan leven? Wie me mailen wil ken nu SJITMAJOOR@gmail.com Toepasselijk, ja denk het wel, want ik heb het gehad, en wil alle fouten documenteren < waar WMO beleid verantwoordelijk voor is, en dan zullen we ziel en zaligheid eens gaan blootleggen aan de media

je bent gewoon niks in deze samenleving als alpha helpende

http://www.cnvpubliekezaak.nl/eCache/DEF/4/997.html

http://www.sp.nl/zorg/tegenspraak/381/de_alfahulp_constructie_moet_worden_afgeschaft.html

EERBAAR BEROEP

ze lachen hun eigen allemaal dood

dat is enige beleid wat ze voor ogen hebben

word vervolgt de papieren van de schuldsanering

met dank aan de politiek

• POOL

En zoooooooooooooooooooooo doen se het

zo word elke keer herindikatie gewijsigt

, Net zo lang dat zieken het zat zijn

en geen hulp meer durven te vragen.

en zo zetten we de alpha helpende op het schavot, hoezooooooooo eerbaar beroep

EEN GROTE SCHANDE !!!!!

leuk ook dat indikatie aanvraag tegenwoordig telefonisch gaat, totaal geen kijk p de werkelijkheid, sommigen inikaties krijgen , waarbij ze de plank misslaan.

Dit dus ten kosten van de alpha hulp,

want gut ook die is helaas afhankelijk van haar inkomen.

zal donner ook zo janken als hij zijn hypotheek niet kan betalen?

en een contract onder zijn neus krijgt, voor een week!!!!!!!!!

met geen garanties?

zoals afspraken conform de uitbetaling?

DENK HET NIET HE !!!

ZE hebben er een sootje van gemakt

ten koste van werknemers en zieken.

en waar kun je je nu je beklag doen?

IEMANDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD antwoord hier

op?

de alpha helpende staat mooi in de kou, en straks zo als je leest op straat

dit noemen ze democratie

wat een lachertje