Hepatitis

• Mirjam

Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort weer aan de slag als verzorgende C bij de thuiszorg.

Ik ben er een aantal jaren uitgeweest i.v.m. de kinderen.

Nu hoor ik om mij heen dat het helemaal niet normaal is dat thuiszorg medewerkers ingeent worden tegen hepatitis. Is dat zo?

Hoe werkt dat bij de instellingen waar jullie werken?

• joke

De thuiszorgorganisatie waar ik werk heeft iedereen laten vaccineren en dit ook betaald. Ik weet niet of een instelling dit verplicht is.

• Mirjam

Wat ik uit informatie via internet haal is dat werkgevers verplicht zijn vaccinaties ter beschikking te stellen als je tot een risicogroep behoort.

Als verzorgende kom ik dan wel niet in aanraking met naalden, maar wel met bloed, ontlasting e.d.

Ik heb gisteren contact gehad met mijn nieuwe werkgever, maar die vind dat ik niet tot de groep behoor waar het op internet over gaat en die de ministeries noemen.

Ik vind het toch wel belangrijk en ga me dus toch laten vaccineren of de werkgever het nu betaald of niet.

• Rutger

Prima toch, dat je werkgever dit betaald. Dat soort vaccinaties zijn altijd mooi meegenomen.

• Marianne

Bij ons krijgt iedereen die met mensen werkt de vaccinatie aangeboden. En als verzorgende C behoor je toch zeker tot een risicogroep! Bij ons krijgen zelfs de huishoudelijke hulpen dit aangeboden in het verleden, hoe het nu zot geen idee. Maar de niv. 2 bijv. die horen toch ook tot de risicogroep!

En je werkgever is zeker verplicht je dit aan te bieden!