Hallo.....en wie weet dit?

• ****Ladouchie****

Momenteel ben ik werkzaam als a verpleegkundige in het ziekenhuis.

Volgende week mag ik op gesprek komen voor een baan in de thuiszorg.

Het gaat dan om een 0 uren kontract.

Wie kan mij iets vertellen over de werkzaamheden? En het salaris ivg in het ziekenhuis??

Dank je wel alvast.

• Nelleke

Hier kun je de CAO thuiszorg downloaden: http://www.thuiszorg.nl/index.php?item=70

Ik neem aan dat je verpleegkundige in de wijk wordt en geen wijkverpleegkundige. Vergeet niet dat je over je salaris wel kunt onderhandelen, dus kijk de CAO er even goed op na… De thuiszorg CAO valt iets ongunstiger uit t.o.v. de ziekenhuisCAO, tenminste dat was een aantal jaar geleden zo. Kijk even na wat je uurloon nu is, en wat je in ieder geval wilt gaan verdienen.

Wat doe je? Nou ja, thuis verplegen dus. Wassen, steunkousen, medicijnen, bloedsuikers meten, contact met huisarts etc etc, je kan het zelf wel bedenken toch?

• ****Ladouchie****

Dank je wel!

Ja ik kan het inderdaad ook zelf bedenken hoor, maar vind het leuk om er met anderen over te praten.

Ik heb terwijl ik mijn opleiding deed veel tijdens vakanties in de wijk en in verpleeghuizen gewerkt.

Dus heb er wel een beeld van!

Ik ga de coa er op nalezen, dank je wel voor de tip!

• Johanna

Is het niet zo dat je met een 0 uren contract op roepbaar bent en dat je in het uurloon al je 8% vakantiegeld hebt zitten ? Je krijgt alleen je uren betaald die je werkt.

• ****Ladouchie****

Hoihoi,

Goed dat je dat zegt, ik zal het even navragen.

• Monique

Hallo,

Ik heb 2 x een half jaar contract gehad bij de thuiszorg, dankzij het wmo krijg ik geen vaste baan, nu “mag” ik 31 dagen als alhpa gaan werken en dan krijg ik ook een 0 uren contract, bij mij is het zo dat je inderdaad de uren die je werkt betaald krijgt, heb je vrij of vakantie krijg je niks…zit in je loon, ik krijg wel reiskosten vergoeding, maar ben ik ziek, krijg ik max.2 dagen doorbetaald…ik weet niet of dat overal zo is, maar volgens mij wel…thuiszorg cao…

Groetjes Monique

• Marianne

Ik heb een aantal jaren geleden ook een 0 uren contract gehad, tijdens mijn opleiding. Ik kreeg alleen inderdaad de uren betaald die ik werkte, maar hier zaten dan wel vrije dagen e.d. bij inberekend. Je bouwt geen vakantie op, dus die krijg je niet betaald.

• babs

Lijkt een o uren contract je wat ????? Ik persoonlijk denk dan dat je beter als alphahelpende kunt blijven werken dan ben je tenminste verzekerd van je uurtjes en vaste klanten met wie je een overeenkomst hebt.

• ****Ladouchie****

Kun je misschien uitleggen wat dat precies inhoudt?

Ik ben verpleegkundige.

• babs

Alphahulp is ook een helpende in huis alleen kom je dan als het ware in dienst bij de klanten en bemiddeld de HvZ de loonadministratie voor je. Je sluit samen met de klant een contractje af hoeveel uur je werkt en welke dag. Dus ben je toch verzekerd van werk. Met je o uren contract ben je een soort van oproepbaar geen werk geen geld. Wilde er eigenlijk mee zeggen dat ik dan de voorkeur geef als Alphahelpende als een 0 uren contract. Alleen moet je als Alphahelpende zelf veel regelen je pensioen vakantiegeld en dergelijke. Maar daar is al veel over gesproken hier op het forum. Dus meer daarover kun je op vorige berichten nalezen.