Het is toch wel te hopen dat je weet wat je wel en niet mag doen? Dit heb je toch ook allemaal in je opleiding gehad, daar ben je toch bevoegd en bekwaam gemaakt voor bepaalde handelingen? Dan weet je toch wat je wel en niet mag?
Ook hangt het wel af van de instelling. Je hebt te lezen alleen de VZ gedaan, dus geen VIG. Bij de instelling waar ik werk mag een verzorgende zonder IG niet erg veel: Medicijnen uitzetten en aanreiken, oogdruppels, oordruppels, insuline spuiten en de ADL handelingen. Je mag alleen insuline spuiten, maar geen bloedsuiker prikken…wel een beetje krom. En je mag trouwens ook bloeddruk meten. Zo is het in mijn instelling geregeld tenminste. Misschien moet je het eens navragen. Ik neem aan dat je ook een functieomschrijving hebt waar dit allemaal instaat vermeld.
Je salaris hangt ook af in welke schaal je zit, ik denk schaal 30. Zo is dat bij ons ook. Mijn functie is sinds een aantal maanden omgezet in VIG, doordat er veel binnen onze instelling is veranderd. Ik zat in schaal 30, ik verdiende toen ook 9,58. Ik ben 23, heb 3 jaar mijn diploma en werk ook 3 jaar binnen de thuiszorg.
Nu zit ik in schaal 35 en verdien 10,11.
Je zou toch verwachten dat jij meer verdiende dan ik, omdat je toch langer werkt en je diploma hebt dan ik… zo zie je maar….overal is het verschillend.