Wat leren de thuishulpen eigenlijk?

• Annelore

Vroeger was het heel gebruikelijk dat een hulp maar een bepaalde periode bij je was, daarna werd er gewisseld. Als ik het zo allemaal eens lees was dat een beter systeem.

Clienten/patienten raken immers gewend aan de vaste hulp en visa versa. Er ontstaat een band die verder gaat dan enkel een proffessionele band, wat in mijn ogen niet altijd goed is. (Ik hoop dat ik nu niet verkeerd begrepen wordt)

Als er vaker gewisseld zou worden vallen de rotte appels vanzelf af, want er zullen dan verschillende mensen over klagen.

@Irene,

Is het niet beter dat je een officiele klacht indient bij de organisatie waar je nu hulp van hebt?

Het staat je vrij te kijken naar andere organisaties, maar ik ben bang dat je dit probleem ook daar zult hebben.

Werknemers worden nu eenmaal ziek, hebben recht op vakantie e.d. Je zult dus ten alle tijde, bij welke organisatie dan ook, met invallers te maken krijgen.

• Irene

Ja Annelore het was een fijne hulp, en ook een leuke band.

Maar misschien kan ik beter een normale advertentie plaatsen, en een eigen werkster zoeken, die van aanpakken weet.

Hebben mijn buren van hiernaast ook, en die vrouwen weten wat schoon houden is.

Geld ben ik toch al kwijt aan die waardeloze thuiszorg, dus is dit een betere oplossing.

Ziekte en vakantie kan ik begrijpen, maar uitzendkrachtjes, of die een paar zak centjes bij willen verdienen, prima, maar doe dan je werk goed, en daar gaat het mij om, ik ben geen afvalbak voor de thuiszorg, die de restjes krijgt toebedeeld van wat er zich aanmeld bij hun.

• Joke

Hallo?????????????

Ik vind het wel kinderachtig dat je wel reageert op Annelore en niet op mij .Dit bewijst in mijn ogen dat je niet zo goed tegen tegenspraak kan anders had je wel gereageerd .

Maar vooral doen ,een werkster nemen .Kan je alles aan vragen wat je maar wilt ,dat is dus het verschil tussen een werkster en een thuiszorg instelling.Want die zijn geen werksters ,die zij er ter ondersteuning van het huishouden .Ik ben blij dat je in de gelegenheid bent om een werkster te betalen.Zo te lezen.

Misschien heb je nu wel het fatsoen om mij behoorlijk antwoord te geven.

Gegroet Joke,

• sjaan

haa joke jij hebt het perfect gezegd zeg!!!!!!!!!! als ze een werkster kan nemen moet ze dat maar lekker doen ipv die slonzen van de thuiszorg.

nou ik zou bij haar wel is lekker willen werken hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nodig me maar uit……kom ik je wel eens helpen. ben trouwens wel heel erg duur ,maar ja dat maakt geloof ik niet uit he,

• Ineke

hallo iedereen

Ik ben zelf thuishulp A, ik heb wel eens eerder gereageerd op dit prikbord.

De keer dat ik reageerde was dat een client reageerde met name haar slechte ervaring met een thuishulp die ze had.

Ik heb toendertijd ook gereageerd op dat bericht.

Wat ik kwijt wil nogmaals, is dat wij thuishulpen afgeschilderd worden als werksters.

We hebben een cursus van een paar maanden gedaan en ik heb ook examen moeten doen. Ook hebben we aan aantal verslagen moeten schrijven alvorens je examen mocht doen.

De taak van thuishulp A is niet alleen het doen van huishoudelijk werk, maar daar komt het grootste gedeelte wel op neer. We zijn er ook voor om mensen te ondersteunen om de zware huishoudelijke taken over te nemen, zoals ramen wassen, stijkgoed verzorgen etc.

Waar wij ook voor zijn is mensen te ondersteunen in hun zorgvragen.

Signaleren hoort ook bij onze taak. Ik heb zelf bij een client gesignaleerd dat hij de ochtend en middag-medicijnen in een keer innam, wat niet de bedoeling was zoals later bleek, nadat ik contact met de leidinggevende van de wijkzorg had opgenomen. Het is verder in orde gekomen gelukkig.

Ik wilde dit even kwijt hier. Nogmaals als een client niet tevreden is, de thuiszorg instelling informeren hierover, of het om een uitzendkracht of vaste kracht gaat.

Dit is altijd nog beter dan je gram hier proberen te halen, want daar schiet niemand iets mee op.

groetjes Ineke

• anneke

Ineke het is juist heel belangrijk, dat de mensen hier hun verhaal kwijt kunnen.en die curus voor A hulp steld helemaal niet voorjij hebt het over een paar maanden ja een keer in de week dan zekermensen met allen lagereschool kunnen zo aan het werk.hierbij nog wel even een opmerking ik heb ook tuiszorg en aan alle tevreden heid

• emmy

mevr. ga a.u.b. klagen bij de thuiszorginstelling, want met het geklaaag hier bereikt u niets mee. Jammer van uw tijd en moeite.

• Irene

Waarom reageer je dan hier op emmy ?

Er werd jou toch niets gevraagt.

Ik heb vandaag een fijne hulp gehad, en ze vond het leuk om hier te werken, zij gaat vragen of ze hier voor vast kan komen.

Het meisje heeft netjes gewerkt, zo kan het dus ook.

Zijn gelukkig niet allemaal lui anneke.

Dat er van andere ook dergelijke vragen zijn hier op het PB, betekent wel degelijk, dat er heel veel schort, en goed fout zit bij de thuiszorgen.

anneke, ik laat die gestoorde mufferikken maar kletsen, dit is het soort mensen, wat altijd over andere aan het roddelen is.

Zou dit soort niet graag im mijn huis willen hebben.

Maar je zal dit soort maar als je buur hebben.

Verder roddelen ze maar door, voor mij is mijn vraag reeds beantwoord.

• emmy

nee, er werd mij niets gevraagd, maar niemand vroeg jou om je ergernis hier neer te kalken. gelukkig heb je nu een goede hulp en zien we je niet meer terug!Irene schreef:

>

> Waarom reageer je dan hier op emmy ?

> Er werd jou toch niets gevraagt.

>

> Ik heb vandaag een fijne hulp gehad, en ze vond het leuk om

> hier te werken, zij gaat vragen of ze hier voor vast kan komen.

> Het meisje heeft netjes gewerkt, zo kan het dus ook.

> Zijn gelukkig niet allemaal lui anneke.

>

> Dat er van andere ook dergelijke vragen zijn hier op het PB,

> betekent wel degelijk, dat er heel veel schort, en goed fout

> zit bij de thuiszorgen.

>

> anneke, ik laat die gestoorde mufferikken maar kletsen, dit

> is het soort mensen, wat altijd over andere aan het roddelen

> is.

> Zou dit soort niet graag im mijn huis willen hebben.

> Maar je zal dit soort maar als je buur hebben.

>

> Verder roddelen ze maar door, voor mij is mijn vraag reeds

> beantwoord.

• willy

fyn voor je irene dat je een goede hulp heb gehad jammer alleen dat je steeds grover in je taal word het bewyst maar weer wat voor type je bent ik wens de nieuwe hulp veel succes met jou en we horen je wel weer op de site zal wel weer onder een andere naam zyn