Wat leren de thuishulpen eigenlijk?

• Joke

Hallo Irene

Moet ik mij nou aangesproken voelen over wat je gezegd hebt.

Dat je nu mensen gaat uitmaken voor gestoorde mufferikken ben je wel diep gezonken in mijn ogen.Want ja, ieder mens heeft een eigen mening en is het niet altijd mee eens wat er gezegd word.Of verteld.Jij kan niet bepalen wanneer iemand gestoord is of wel??? Vind ik dan wel erg knap zo van uit de computer.Dat er tegenspraak is ,is normaal.Maar blijf wel je fatsoen houden en niet iemand uitmaken voor ………….

Maar goed, als jij denkt dat ik een gestoorde mufferik bent dan denk je dat maar lekker .Ik weet wie en wat ik ben En ik ga me niet verlagen naar jou niveua.

Gegroet Joke

• Ineke

Klopt Emmy vindt ik ook, en Anneke wat onze cursus betreft dat stelt zeker wel veel voor.

Voor een goed contact daar zijn twee mensen voor nodig, de client en de thuiszorgmedewerkster moeten daar samen voor zorgen.

Als dit contact niet klikt is het verstandig om contact met de thuiszorg op te nemen.

• mtb

wat ik hier boven allemaal lees…dan ga ik wel even denken:

zou Irene en Dhr Boersema (topic iets lager) iets met elkaar te maken hebben?

• Renata

Mmm,ik kan je gedachtengang volgen, maar wel ander ip adres, kweetniet.

Maar de sfeer op dit prikbord is wel grimmig tegenwoordig! Wie start er eens een leuk topic?

• emmy

Nou, door de ontwikkelingen van de wmo zijn we allemaal wat grimmiger geworden. Als er dan ook nog iets slechts over een thuishulp gezegd word, dan word er meteen fel op gereageerd.

Maar ik weet nog wel een leuke topic…..zomervakantie.

• Ineke

Klopt ben ik helemaal mee eens, mensen reageren hier alleen hun ongenoegen, maar zoals ik al zei het is misschien prettig om hier je verhaal kwijt te kunnen, maar als de thuiszorg niets verneemt over je klacht(en) voor wat betreft een medewerker, dan schiet je er hier verder niets mee op.

Verder iedereen een goed weekend gewenst.

groetjes van Ineke

• Sihirci

Als je alphahulpen bedoelt kan ik heel kort antwoorden….. Helemaal niets.

In juli heeft het CWI mijn cv op donderdag naar de stichting gefaxt, maandag kreeg ik telefoon en dinsdag was ik bij de eerste cliënt waar ik moest invallen voor de vaste hulp die ziek was. Huishoudelijk werk komt op mijn cv niet voor! Enige wat werd gevraagd is of ik bekend was met de betaling en dat ik zelf de belastingen (sociale lasten) moet afdragen. Over het werk en de invulling ervan is met geen woord gerept, net zo min als over rechten en plichten.

Wat mij het meest verbaast is dat er helemaal geen referenties werden gevraagd en er zonder meer vanuit wordt gegaan dat het wel goed zit.