wie denkt er ook over alpahulp te worden?

• Gerda

Hallo allemaal,

Al een tijdje werk ik in de thuiszorg.Nu,met de veranderingen door de WMO,dreig ik een paar geliefde clienten kwijt te raken aan de alphahulp.

Stiekem denk ik:als ik nu eens alphahulp werd…dan kan ik mooi bij hen blijven.

Zijn er meer zoals ik?Groetjes,Gerda.

• brenda

Hallo Gerda

Ik pieker er niet over om alfa hulp te worden ,met alle respect.

Maar denk goed na er over om alfahulp te worden ,alleen omdat je een paar cliënten kwijt raakt.Want de voorwaarden van een alfahulp is dat je geen ziektegeld vakantie geld krijgt. .En geen pensioen opbouw.Dus ja wat zijn vind je belangrijk.dat moet je echt zelf afwegen.

Groetjes Brenda

• emmy

Hallo Gerda,

in eerste instantie denk ik er ook niet over om alpahulp te worden om dezelfde redenen als brenda aangeeft. Je werkt niet alleen voor je clienten, maar toch ook voor jezelf?

Groetjes Emmy

• Jenny

Je moet doen, wat je hart je ingeeft Gerda.

• mtb

niet doen; zoek wat anders.

• Renata

Voor sommigen kan het geen kwaad om alphahulp te worden, nl als je financieel niet afhankelijk bent van deze baan. Ik kan me voorstellen dat je graag bij je klanten wilt blijven, en dat je dan ongunstiger arbeidsomstandigheden voor lief neemt. Je uurloon gaat erop vooruit, alleen loop je alle sociale voorzieningen mis.

Als je ziek of arbeidsongeschikt raakt krijg je gewoon niets!

Kijk goed naar jullie financiële situatie: als jij gewoon helemaal geen inkomen zou hebben, kun je je dat veroorloven? Als dat zo is kun je het je misschien ook veroorloven om alphahulp, en daarmee: ondernemer te worden, met alle risico's van dien.

• joke

Persoonlijk vind ik dat iedereen ongeacht of hij of zij een partner heeft financieel onafhankelijk moet zijn of kunnen worden. Stel dat je er ooit alleen voor komt te staan dan heb je geen baan die je met uren kunt uitbreiden zodat je jezelf kunt bedruipen, ook bouw je geen eigen pensioen op, wat als je langdurig ziek wordt en/of in de wia terecht komt je hebt geen enkel recht. Alpa hulp is geen baan dan kun je nog beter voor een schoonmaak bedrijf gaan werken welke een cao heeft. Ik kan best begrijpen dat je het moeilijk vindt bepaalde klanten te missen omdat je er al lang komt maar uiteindelijk komen en gaan klanten en moet je zelf gewoon verder.

• Gerda

Hallo allemaal,bedankt voor de reacties!

Jullie hebben gelijk over al de arbeidsvoorwaarden,die er niet bij zitten.Daar moeten ze eens gauw wat aan doen,de heren in Den Haag…Hopelijk lezen ze hier mee.

Als je maar 3 morgens als alphahulp werkt,verdien je plusminus 6000 euro belastingvrij.Stel dat je er iets bij zoekt,om aan wat meer uren te komen,dan ga je dus wel belasting betalen.Nu verdien ik ongeveer 10.000 bruto bij en betaal dan toch ook belasting?Zit daar verschil in?Wie weet dat?

Eigenlijk een vraag voor het belastingkantoor…Gr.Gerda.

• Hanny

Gerda, Ik heb er ook over nagedacht om als Alphahulp verder te gaan speciaal voor mijn clienten. Echter wie geeft mij de garantie dat ik volgend jaar (bij de volgende inschrijving) nog voor de zelfde zorg aanbieder kan blijven werken?

Indien er dan weer een ander bedrijf het nog goedkoper kan doen, kan ik daar dan ook voor het zelfde uurloon verder (bij mijn clienten) of wordt het uurloon dan wederom aangetast en kan ik b.v. alphahulp worden voor 9 euro bruto p.u. Want ik heb het idee dat het werk wat erg belangrijk is gewoon voor de goedkoopste kosten gedaan moet worden zodat de gemeenten er het meeste aan over houden.

• Gerda

Hoi Hanny,

Daar heb ik nog niet bij stilgestaan.Dat zou inderdaad kunnen.Maar is het niet zo dat de client,dan onze werkgever,ook voor ons kan kiezen?Wij kunnen dan ook switchen van zorgaanbieder.Je hebt gelijk,waar moet dat heen als dat dan weer voor minder moet…