dochter van 18 gaat alphahulp doen

• miranda1963

Hallo allemaal,

Ben nieuw op deze site en heb een aantal vragen:

Mijn dochter van 18 jaar gaat vanaf September Alphahulp doen. Nu is haar verteld dat ze dus in dienst komt van de client. Deze zou haar ook direkt betalen. Nu lees ik overal dat het wordt verandert en er per 4 weken uitbetaald gaat worden. Haar uurloon is ? 5,85. Gaat hier nog iets vanaf? Ik heb begrepen dat hier vakantiegeld bij inzit en dat je tevens geen recht hebt op ziektegeld. En hoe zit het dan met de belasting? Moet ze begin volgend jaar aangifte doen en dan ook nog belasting gaan betaling over dat niet al te hoge uurloon? Want dan kan ze dit beter meteen apart gaan zetten, voordat ze volgend jaar voor een verrassing komt te staan.

Ik hoop dat jullie me iets meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Alvast bedankt!

• h m

5.85 euro keer ongeveer 20 uur per week is 117 euro per week , hoeveel moet ze daar van apart zetten ?

Ik zou zeggen laat haar er maar lekker van uit gaan.

• miranda1963

Dat is dus ook de vraag. Moet ze er iets van apart zetten voor de belasting? Hoe zit dat precies? Ook zit hier volgens mij vakantiegeld bij in. Dus de hulpvrager betaald eigenlijk haar brutoloon?

• regina

Gaat het om een vakantie baantje en heeft u dochter studie financiering?

Normaal moet men rekenen op ongeveer 35 procent, een gedeelte van het inkomen is belasting vrij beter is het om dit even na te vragen bij de belasting telefoon of dienst.

• Hans

dat is het minimum jeugdloon inclusief vakantiegld

alphahulpen zijn niet voor de ziektewet verzekerd

normaliter verdiend een alphahulp ongeacht leeftijd

€ 12.85 per uur

Het loon van een 18jarige verzorgende is cao gericht

wvg 10 € 6.26 per uur excl.vakantiegld en vakantieuren van ca 135 uur per jaar op basis 20 uur per week

• wil

HALLO,

12,85 euro per uur bij wie is dat ik kom niet verder dan 12,20 per uur en opslag zit er niet in.Hans schreef:

>

> dat is het minimum jeugdloon inclusief vakantiegld

> alphahulpen zijn niet voor de ziektewet verzekerd

> normaliter verdiend een alphahulp ongeacht leeftijd

> € 12.85 per uur

> Het loon van een 18jarige verzorgende is cao gericht

> wvg 10 € 6.26 per uur excl.vakantiegld en vakantieuren van

> ca 135 uur per jaar op basis 20 uur per week

• Sihirci

€ 12.20 23 jaar en ouder

€ 10.38 22 jaar

€ 8.85 21 jaar

€ 7.50 20 jaar

€ 6.42 19 jaar

€ 5.46 18 jaar

€ 4.82 17 jaar

€ 4.21 16 jaar

Hier de bedragen zoals door de ziekenfondsraad vastgesteld. Hier zit vakantiegeld bij en moeten sociale lasten en belastingen nog van betaald worden. Reken op ongeveer 40% Je mag wel het belastingvrije bedrag € 5800 op jaarbasis vanaf trekken.

Let op, als er ander inkomen is (geweest) moet je er rekening mee houden dat daar ook rekening is gehouden met de belastingvrije voet € 446.15