HH1, HH2, HV2 , P, TH , wat houd dit nu allemaal in ?

  • longeliere

    Ik werk sinds kort als thuishulp A en op mijn werkbriefje staan verschillende afkortingen

    Nou was ik er al uit wat het verschil tussen HH1 en HH2 is, maar waarop slaat dan HV2

    en wat betekend de aanvulling TH , P of PG achter deze code's

    ben gewoon nieuwschierig en kon het niet echt vinden op internet

    gr Ida

  • Lila

    Hallo Jongeliere

    Ik werk nog maar net bij de thuiszorg en had dezelfde vraag.

    Het is toch schandalig dat je helemaal geen antwoord gekregen hebt! In ieder geval had iemand van de leidinggevenden van een thuiszorg wel iets kunnen schrijven dunkt me. (of kijken ze nooit eens of er vragen zijn omdat ze denken het zo verschrikkelijk druk te hebben of nog erger, ze niet eens weten dat er een thuiszorg-prikbord bestaat!)

    Het is inmiddels bijna 2010 dus ik denk dat je inmiddels wel een antwoord gekregen hebt via een andere weg.

    Ik ben er inmiddels wel achter dat HH1, huishoudelijk werk is bij mensen die nog wel zelfstandig werk kunnen verrichten maar toch wat hulp kunnen gebruiken en dat HH2 huishoudelijk werk betreft in een wat bredere zin. D.w.z. bij mensen die tijdelijk niet in staat zijn de huishouding te regelen op allerlei gebied en daar wat ondersteuning bij nodig hebben d.m.v. sturing van wanneer de klant iets zelf zou kunnen doen en wanneer er door jouw iets gedaan kan worden zoals stofzuigen,ramen lappen, boodschappen doen, eten klaarzetten enz, enz. Meestal is er al een indicatie gegeven door de thuiszorg en staat dat in de zorgmap (ook zoiets, wij als beginnende helpenden moeten het maar uitzoeken en lezen in een map waar ook geen touw aan vast te knopen is omdat deze steeds anders is en waar de klant bij zit)

    Groetjes en als je dit al leest een heel goed uiteinde!

  • *Carolien*

    Volgens mij: