maia Schreef:
——————————————————-
> kaar Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > .
> > Aan de andere kant weet ik ook, dat sommige
> mensen
> > goede en slechte dagen hebben. De ene dag
> kunnen
> > ze dus best stofzuigen, de andere dag liggen ze
> > alleen maar in bed. Dus niet te snel conclusies
> > trekken
>
>
>
> Daar heb je helemaal gelijk in.
> Dat besef ik ten zeerste.
> Het is dan ook goed je enigzins te verdiepen in
> het ziektebeeld eer je een oordeel vormt.
> Echter het type mens zoals eerder besproken komen
> ook voor ,al is het niet vaak.
> Aan de hulp daar mee om te gaan .
> Ik ga er altijd vanuit dat niemand voor zijn
> plezier een hulp/zorg in zijn huis haalt,
Mee eens, hoewel ik ook mensen heb gehad die dachten nu een goedkope werkster (lees slaaf) te hebben die ze voor allerlei rotklussen konden inzetten terwijl ze zelf tv zaten te kjken of een joint te blowen.
A 50 jaar had een operatie ondergaan en kreeg voor drie maanden hulp toegewezen. Ik schrok me wezeloos van de vervuilde bende ((was een van de eerste cliënten, nu zou ik meteen kantoor bellen en gaan). Je kon niet door de ramen naar buiten kijken, ze keuken kastjes heb ik eerst met een plamuurmes van de vetlaag ontdaan om daarna met puur schoonmaakmiddel en schuursponzen aan het boenen te gaan, het houtwerk, per deur was een emmer schoon sop nodig mevrouw wilde eigenlijk dat ze met puur chloor of ammonia zouden worden gedaan. Deze cliënte woonde zes jaar in de woning en had nog nooit de ramen gewassen, de keuken en het houtwerk gesopt, ze wilde nu dat de hulp iin die drie maanden er een echt heel grote schoonmaak zou houden.
Toen ik als alpha begon wist ik niet wat wel of niet bij het werk hoorde, nu zou ik als de bliksem maken dat ik weg kwam. Voor zulke vetkleppen zou een zwarte lijst moeten zijn :-(