eigewijze klant

  • Uffeltje

    Heeft ze geen contact persoon bv kinderen

    het daar aan doorgeven dat het koken van water gevaarlijk is omdat ze het vergeet

    anders zou ik zelf als kadootje een waterkoker halen en deze kado doen

    Toen mijn moeder hoorde dat ze nog maar een jaar te leven had

    wilde ze ook niets meer en heb ik dit op deze manier opgelost

  • mir

    Deze generatie is anders dan die nu aan het werk is. Ze zijn gewend om met weinig middelen hun doel te bereiken en waarom extra geld uitgeven als het ook zo kan.

    Wie zegt dat ze aan haar eind is? Natuurlijk is de levensverwachting niet zo lang als iemand die nog werkt.

    Mijn oma spaarde ook voor de kwaaie dag.

    (Misschien kunnen we er iets van leren: bij mij gaat ook de tv eruit wanneer ik een mooiere/grotere zie)

  • Sihirci

    Uffeltje Schreef:

    ——————————————————-

    > Heeft ze geen contact persoon bv kinderen

    > het daar aan doorgeven dat het koken van water

    > gevaarlijk is omdat ze het vergeet

    >

    > anders zou ik zelf als kadootje een waterkoker

    > halen en deze kado doen

    >

    > Toen mijn moeder hoorde dat ze nog maar een jaar

    > te leven had

    > wilde ze ook niets meer en heb ik dit op deze

    > manier opgelost

    Zoiets aan je moeder geven is prima, maar aan een cliënt is ongepast en maakt van de zakelijke relatie een persoonlijke waarin je voor de cliënt verplichtingen creëert.

  • simone

    Ik heb de buren van haar opgebeld die ik toevallig ken en die gaan het in de gaten houden, daar kan ze goed mee opschieten . Ik hoor wel van de buren of ze wat kunnen bereiken bij haar simone

  • Roetsie

    simone Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb de buren van haar opgebeld die ik toevallig

    > ken en die gaan het in de gaten houden, daar kan

    > ze goed mee opschieten . Ik hoor wel van de buren

    > of ze wat kunnen bereiken bij haar simone

    hoe goed bedoelt het ook mag zijn maar je gaat je boekje te buiten.

    Je hebt een beroepsgeheim en dat betekent ook dat je de buren niet mag informeren over een situatie betreffende je cliënt

    Als er zich gevaarlijk situaties voordoen zul dat eventueel bij je werkgever en/ of bij de vertegenwoordiger van mevr. kunnen melden als ze die heeft en dan overleggen hoe dit op te lossen.

    En als je cliënt nog gerechtigd is zelfstandig te handelen is ze ook zelf verantwoordelijk daarvoor.

    Roetsie

  • *Carolien*

    Dank je Roetsie !

  • Kaar

    In ons beroep hebben wij een signalerende functie. Je signaleert dat mevrouw achteruit gaat (vergeetachtig wordt) wat gevaarlijke situaties kan opleveren. Vervolgens rapporteer je dit aan je leidinggevende, en legt het probleem bij hem/haar neer. Hiermee zit jouw taak erop.

    Je leidinggevende behoort dan stappen te ondernemen zoals het contacteren van een contactpersoon, om in overleg evt. andere/meer hulp in te schakelen, het inschakelen van de huisarts enz.

    Ook ik vind dat je je boekje te buiten bent gegaan door de buren op de hoogte te brengen. Je mag met niemand over je cliënten praten namelijk.

  • simone

    De buren zoals ik het omschrijf is een hele goede vriendin van haar geworden in de loop van de jaren en deze mevrouw ken ik ook persoonlijk . Lijkt me beter dan een ver familie lid die 1 keer in de 3 maanden iets van zich laat horen. Het gaat ook om de veiligheid van de buren het hoeft daar ook niet in de fik te vliegen

  • avatar

    Ja beter in de wb bespreken want daar zijn ze voor.

    En dan maar hopen dat ze er iets mee doen want soms doen ze niets.

  • Sihirci

    wat is wb overleg?