Uurloon thuishulp

  • thuishulp1982

    Hallo,

    ik heb eerder een jaar als thuishulp, huishoudelijke verzorging, gewerkt, en wil dit weer opnieuw gaan doen. Heb binnenkort een gesprek en mij was al verteld dat het salaris afhankelijk is van ervaring. Er geldt de cao vvt. Iemand enig idee wat ik kan voorstellen als uurloon, wat reeel is?

    Groetjes en bedankt

  • Hanneke1974

    Ligt er helemaal aan in welke FWG je ingeschaald wordt.

    Een van de laagste schalen (FWG10 of 15 geloof ik) was tot voor kort zo'n 9.13 bruto per uur. Is net verhoogd, maar weet de precieze verhoging niet.

    Binnen een schaal kun je dan omhoog gaan als je meer ervaring hebt.

  • thuishulp1982

    Dank je voor je reactie. Ik heb even in de cao gekeken maar zie bij fwg10/15 wel de bedragen staan voor de leeftijd 17-20 jaar, en dan periodiek eronder, maar wat is dan het loon voor iemand vanaf 23 (ik ben 28)? Alleen per januari was het in schaal 5 voor een volwassene in ieder geval 9,10 euro. Dat is het enige wat ik voor een volwassene kan vinden… (ik zal er wel overheen kijken denk ik)

  • Sihirci

    Uurloon

    8,91

    9,08

    9,25

    9,61

    9,96

    Dit zijn de uurlonen. Zelf zit ik inmiddels op € 9.96

  • Sihirci

    ps,

    8.91 is voor iemand zonder enige ervaring. Als je al wel ervaring hebt lijkt mij dat je op 9.25 zult starten.

  • thuishulp1982

    Bedankt voor de bedragen! En dan ga je elk jaar een stapje omhoog dus? En hoe berekenen ze de ervaring, per jaar of?

  • joke

    Naar het aantal jaren dat je dit werk doet maar als je een aantal jaren niet hebt gewerkt moet je vaak vanaf het begin weer je opnieuw beginnen.

  • angela

    hoger wordt het ook niet , (td)

    ik zit al een paar jaar op 9,96 en ik ben 42.

    verhoging krijg je alleen als je griep hebt , :(snappie ?

    maar niet op je salaris