ziekmelding

  • thuishulp

    Ziekmelding was een probleem vanmorgen. Ze willen je het liefst de andere dag weer in gepland hebben. Ik vind dit echt niet normaal meer.

    En ze geven je ook nog het gevoel dat je niet eens ziek mag zijn en ook krijg je het idee dat je je altijd ziek meld. En dat is bij mij nooit het geval. Hooguit 1x per jaar.

    Ik vind dit erg knijperig allemaal en op de manier waarop het telefoongesprek vanmorgen ging… ronduit… kleinerend….

    Ze vroeg het niet of ik morgen weer aan het werk kon. Nee zij….. (de teamleidster), pland mij gewoon morgen in.

    Ik moest gewoon tegensputteren dat dit nog niet ging. In dat geval zei ze…. morgen terug bellen dan, en dit alles op een gedwonge manier gebracht door haar. Niet normaal meer… Je mag overal voor (zieke) mensen werken, maar als je even aan jezelf moet denken!….. ho maar…

    Je werkt met mensen, maar zoals ze hier van onze thuiszorg tegen de medewerkers doen? Je bent gewoon een nummer van het getal 100.

    Hebben jullie deze ervaring ook op die manier?

    groetjes hulp

  • charlotte

    Ik heb begrepen dat ze verplicht zijn om je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen (wet poortwachter) en dat is niet alleen bij de thuiszorg, maar in alle bedrijven. Bij ons vragen ze dat als je je niet lekker voelt, dat je dan probeert op een ander dagdeel naar de client te gaan, maar ja, als je bijvoorbeeld echt griep hebt, of hoge koorts, dan is het wat anders natuurlijk, maar dan ben je ook nog niet na 1 dag beter! beterschap in elk geval!

  • joke

    Gewoon beleeft blijven en erboven staan. Ziek is ziek en morgen bel je terug hoe het met je gaat.

  • avatar

    Charlotte en als je geen 1 dagdeel over hebt???Mijn zus is vaak ziek en werkt de hele week en hele dagen.

    Zij heeft een chronische ziekte.Zij kan het niet inhalen.

  • charlotte

    Avatar, het is iets wat de leiding tegen ons zegt hoor, om het dagdeel te verschuiven, niet mijn idee! ik vind ook, ziek is ziek!

  • Sihirci

    Toen ik in augustus 2010 wondroos had is er geen moment moeilijk gedaan. Zal aam de aandoening liggen?

  • avatar

    Hoi Charlotte het was geen aanval op jou hoor maar vroeg me af hoe het dan opgelost werd als je de hele week werkt en ook nog eens de hele dag.Ik vind ook ziek is ziek ik zou me er niks van aantrekken.

  • flopje

    Ik heb zelf hulp en ik zou het niet prettig vinden dat een nog niet fitte medewerkster komt. Het gaat toch tenkoste van het werk en bovendien kan het ook nog zo zijn dat ze hun client aangesteken.

    Toen ik zelf enkele weken geleden een flinke keelontsteking had ben ik ook niet bij mijn ouders op bezoek geweest, zij zijn beide midden 80 en ik wil ze niet aansteken. Als zij wat oplopen duurt het langer voor ze erbovenop komen.

  • *Carolien*

    Ik krijg zelf ook thuiszorg flopje, maar als ik zo na ga wie er de laatste tijd allemaal zijn geweest (de vaste hulp is helaas ziek) dan was iedereen ziek, zwak, misselijk of er onderweg naar toe. Zeker rond deze tijd van het jaar kom je weinig mensen tegen die niet verkouden zijn of zich grieperig voelen. Je kunt het zelf ook overal oplopen. Een bezoekje aan de supermarkt…. Het gegeven blijft nu eenmaal dat als je er vatbaar voor bent dan krijg je het. Is het niet van de ene persoon dan wel van de ander.

    Als alle hulpen thuis zouden blijven met een verkoudheid of als ze zich niet lekker zouden voelen dan zijn er heel veel clienten die geen zorg krijgen. Het werk gaat gewoon door, zowel in de zorg als in andere sectoren. Je blijft ziek thuis als je echt niet meer kan werken.

    En natuurlijk is er een nuance in dit. Als de client ernstige longproblemen/luchtwegproblemen of immuniteitsproblemen heeft dan wordt het een andere zaak. Maar als dat niet het geval is dan wordt de medewerker gewoon geacht te gaan werken bij de client thuis.

    Daarbij, ik ben zelf al ruim 6 weken verkouden. ik kom er niet vanaf, antibiotica helpt niet. Moet ik gedurende die tijd nu de zorg maar afzeggen omdat de medewerker anders ziek van mij zou kunnen worden en het door zou kunnen geven aan andere clienten ?

  • avatar

    flopje ik ben het helemaal mee eens,maar zo werkt het niet bij ons hoor.Vorig jaar was ik heel erg verkouden en had koorts

    ze bleven maar bellen als ik geen koorts meer had dat ik moest beginnen.Ik heb het gedaan maar was wel gauw klaar want sommige klanten stuurde me weg.Ik was zeker 2 weken zo verkouden maar mocht niet thuis blijven.

    iemand opperde of ik een mondkapje kon doen,ik heb dat geweigerd.Ben maar 1 dagje thuis gebleven.