boodschappen over de datum

  • simone

    IK werk bij een meneer waar ik regelmatig spullen in de koelkast vind die over de datum zijn. In overleg met die klant besluiten we wat er weg gaat. als hij zegt bewaar het maar zeg ik altijd wel opeten he meneer, maar vind ik het in de loop van de week toch nog dan gooi ik het ongevraagd weg. Diegene die de boodschappen doet neemt ook weleens vruchtenyoghurt mee die hij nodig heeft om bepaalde medicijnen te kunnen nemen. wat ik vandaag vond een pak yoghert met een 35% kkortingssticker erop van de a.h, die houdbaar was tot de 6 en dan komt het gekocht op de 6. Een vol pak was het en vandaag is het al de 8. zelf heeft de klant daar geen erg in, het huishouden daar heeft hij zich nooit mee bemoeit, zijn partner deed dat. Maar die is nou al bijna 2 jaar geleden overleden en huisvrienden doen nou die boodschappen. die proberen altijd de prijs zo laag mogelijk te houden heb ik gemerkt, het mag niet te duur kosten. wat een kwats, mijn klant zit goed in de slappe was , Ik heb tegen die meneer gezegd dat die vriend van hem dat niet meer moet doen, afgeprijsde artikelen te kopen, maar zit er aan te denken om eens op te bellen, ik heb hun telefoonnummer. Wat zouden jullie doen? simone

  • Sihirci

    Niets zeggen, je bemoeit je anders met iets waar jij niet voor bent en dat kan je zwaar aangerekend gaan worden. Gewoon weggooien wat over de datum is en je verder niet in zaken mengen die anderen voor de cliënt doen tenzij je mening wordt gevraagd.

  • Droppy

    Ik heb precies zo'n zelfde client.

    Afgelopen maandag de koelkast en vrieskist uitgemest, kwam data tegen van 2008-2011.

    Er was afgesproken dat ik maar ook de zorg verantwoordelijk zouden zijn voor de inhoud van de koelkast en niet client.

    Veel etenswaar weggegooid.

    Vanmorgen dus boze client, kon niet eens normale goedemorgen van af en stond nog maar met 1 been binnenshuis.

    Client had al bij iedereen geklaagd en wil een andere hulp. En ik was de boeman, gelukkig staan kantoor en de zorg achter mij.

    Maar ik heb echt zoiets van client heeft zelf ok gezegd voor het weggooien dus waarom nu klagen.

    Ben benieuwd naar volgende week, gelukkig valt 2e Paasdag op een goede dag.

    Zou client me nog willen en zou ik client nog willen…

    Ik ga iig niet de mensen opbellen die voor client boodschappen doen, dat is de verantwoordelijkheid van de client.

    Laat client het zelf maar uitzoeken.

  • Henk

    Sorry dat ik een beetje tegengas moet geven.

    Die houdbaarheidsdatum is niet een bedorvenheidsdatum.

    Ik heb hier in de kast nog Nescafezakjes gevonden, met een datum

    van c.a. 10 jaar geleden !!

    Maar het smaakte nog perfect ! Geen enkel probleem !

    Ook ´blikvoer´ kan vaak nog lang na de houdbaarheidsdatum worden genuttigd.

    Dus, even kijken, of het inderdaad is bedorven. Zo niet, kan het nog worden

    gebruikt, en is het zonde om eten weg te gooien.

    Er is ook zo´n bureau voor voeding, hoe heette dat ook alweer ?

    Was het niet “voorlichtingsbureau voor de voeding ?”

    Vraag die eens, wat zij ervan vinden.

  • Marianca

    Henk het gaat over zaken die in de koeling bewaard moeten worden!

    Henk Schreef:

    ——————————————————-

    > Sorry dat ik een beetje tegengas moet geven.

    >

    > Die houdbaarheidsdatum is niet een

    > bedorvenheidsdatum.

    > Ik heb hier in de kast nog Nescafezakjes gevonden,

    > met een datum

    > van c.a. 10 jaar geleden !!

    > Maar het smaakte nog perfect ! Geen enkel probleem

    > !

    >

    > Ook ´blikvoer´ kan vaak nog lang na de

    > houdbaarheidsdatum worden genuttigd.

    >

    > Dus, even kijken, of het inderdaad is bedorven. Zo

    > niet, kan het nog worden

    > gebruikt, en is het zonde om eten weg te gooien.

    >

    > Er is ook zo´n bureau voor voeding, hoe heette

    > dat ook alweer ?

    > Was het niet "voorlichtingsbureau voor de voeding

    > ?"

    > Vraag die eens, wat zij ervan vinden.

  • Henk

    Nou, als hier op die manier mijn eten zou worden weggegooid, deed ik aangifte van diefstal.

    Ik heb al bijna geen eten meer, sta op de eerste van de maand al rood, wordt het laatste beetje

    eten ook nog weggegooid….

    Stel je voor dat je op zaterdagavond tot de ontdekking komt dat al je eten is weggegooid….

    En dan heb je ook nog eens diabetes…. wordt een gevaarlijke zaak.

  • Marianca

    Bedorven eten weggooien heeft niets te maken met jouw rood staan op de eerste van de maand.

    Als u uw budget niet goed kunt beheren zijn er andere instanties waar je hulp kunt aanvragen. De financiën van de cliënt gaat ons (huishoudelijke hulpen) niet aan en als onze belangstelling daarnaar uit zou gaan wordt het tijd een baan te zoeken in de financiële dienstverlening.

    Wij (huishoudelijke hulpen) hebben de taak de cliënt bij te staan bij huishoudelijke taken die de cliënt zelf niet meer of tijdelijk niet kan verrichten, de koelkast schoonhouden en toezicht houden op de inhoud van die koelkast hoort bij onze taken als de cliënt zelf niet in staat is het overzicht te bewaren en dan kan het gebeuren dat uw groen uitgeslagen leverkaas of brood met groene vlekken in de vuilnis belandt. Zulke waren in huis laten tast de omgeving aan en is niet bevorderlijk voor de gezondheid van de cliënt en de hulp die volgens contract een gezonde werkomgeving mag verwachten.