huishoudelijk hulp .een vrijedag opnemen verlof uren voor inleveren en de uren in de zelfde week in halen mag dat

  • diana

    ik heb een vraagje

    ik werk als hulp in de huishouding bij een zorg instelling bij de vergadering laatst zijn er dingen besproken maar er zij ook dingen waar ik het niet mee eens ben

    zoals een dag vrij nemen daar je verlof uren voor inleveren en de uren in de zelfde week weer inhalen want anders houden we te veel uren over aan het eind van het jaar werdt er gezegt

    ik vind dat niet kloppen kan dat zo maar verlof uren inleverenen de uren inhalen dan heb ik wel weer over uren en moet ik daar weer meer belasting over betalen

    en nog iets bij ziekte heb je 2 wacht dagen en dan door betaling

    bij de 2 wachtdagen willen ze je verlof uren daar voor invullen kan dat zo maar

    kan iemand mij daar wat meer over vertellen ik vind dit mar raar allemaal

    ik werk nu 3 maanden daar daar voor heb ik iets anders gedaan dus ben ook niet erg thuis in de zorg

    groetjes diana

  • regina

    Je eerste vraag met betrekking tot verlof. Waarom zou je eerst verlofdagen inleveren en ze daarna weer extra inhalen. Had je net zo goed geen verlof op kunnen nemen. Je werkgever kan niet bepalen wanneer je verlof op moet nemen. ze mogen eventueel in overleg het verlof niet toestaan maar alleen in heel bijzondere omstandigheden.Dus als je verlof opneemt kan men je niet verplichten dit weer in te halen je neemt immers gewoon vrij dit zijn je eigen dagen/uren.Als iedereen zijn dagen/uren verspreidt over het jaar opneemt, dus voorjaarsvakantie/zomervakantie en najaarsvakantie en misschien af en toe een vrije dag tussendoor dan maakt iedereen zijn uren heus wel op. Daarbij mag je altijd een bepaald deel meenemen naar volgend jaar. Ik denk eerder dat het bedrijf een probleem heeft met het inzetten van voldoende personeel en jullie daarom die dagen moeten inhalen.