werktijden

  • zomaar

    Hoi,

    Mag een planner jou als hhhulp inzetten wanneer het hun uitkomt, zoals ineens je om 8 uur laten beginnen bij een client, zonder te vragen of dit uitkomt?

  • Hanneke1974

    Ligt eraan wat er afgesproken is. In de contracten van onze huishoudelijke hulpen staat dat de werktijden ligggen tussen 0700 en 1800. Dit ivm maaltijden die nieet meer vanuit de awbz geregeld worden maar vanuit de wmo en dus oop het bordje van de huishoudelijke medewerkers liggen. Maar tijdens de sollicitatiegesprekken worden individuelle afspraken gemaakt en als iemand aangeeft pas om 9 uur te kunnen starten plannen wij haar alleen na overleg vroeger in.

  • zomaar

    In het contract staat, werktijden in overleg.

    Er is ook nooit echt over de tijden gepraat of over in hoeverre je beschikbaar moet zijn.

    Heb een klein contract en de planner vraagt ook niet of je kan, maar geeft het gewoon door en klaar.

    Ik vind persoonlijk als het eens anders is, dus een uur eerder bij een invaladres zoals nu, dat er ook gevraagd kan worden of ik op

    dat tijdstip zou kunnen.

  • thuishulp

    Het zou netter zijn als ze even overleggen met je via de telefoon of de tijden je uitkomen.

    Hier doet de planning dat altijd wel als ze een telefoontje plegen.

    Er kan altijd veel vind ik, maar overleg is wel zo aardig en correct in plaats van zomaar aannemen of de tijden je schikt.

    gr.hulp