naleving cao vvt

  • gieneke

    Ik ben het zeker met jullie eens dat de gemeenten mede debet zijn aan deze toestanden, omdat zij in eerste instantie voor de laagste prijs gaan. Hopelijk gaat de aanbesteding er inderdaad uit en komt er een fatsoenlijk minimumtarief. Neemt niet weg dat een werkgever zich toch aan wet- en regelgeving moet houden. Nu gaat alles over de rug van de werknemers en het wordt tijd dat die zich laten horen!

  • Hanneke1974

    Ja, maar daar hebben we zelf ook debet aan. We laten nl over ons heenlopen. En dat is nergens voor nodig, want wil bedrijf A ons niet dan zijn we bij B wel welkom. Wij moeten eens leren voor onszelf op te komen!!!!

  • gieneke

    Ik ben in ieder geval niet van plan over me heen te laten lopen, zeker niet na het gesprek met mijn werkgever, waarbij deze me onder druk probeerde te zetten. Ik heb een tijdelijk contract, tot september, dus dat zal wel niet verlengd worden, maar het zij zo. Ik ga eerst met de bond praten en als daar niets concreets uitkomt, zijn er nog wel andere mogelijkheden. Niet alleen voor mezelf, maar zeker ook voor al die anderen die niet voor hun rechten (durven) op te komen. Mijn werkgever heeft één nadeel, ik heb vanuit een vorige baan een hoop ervaring met arbeidsrecht, dus hij lult mij niet onder tafel. En bang voor mijn baan ben ik niet, dan maar wat anders. En als hij failliet gaat, moeten de mensen toch verzorging hebben, dus komt er bij andere instellingen werk bij, dus ook dat argument slaat bij mij niet aan. Als wij niet voor onszelf opkomen en ons bang laten maken, kunnen zij ongestoord doorgaan met hun praktijken en kunnen wij nooit een fatsoenlijk bestaan opbouwen.

  • gieneke

    Heb een goed gesprek gehad met de vakbond en me aangemeld als vakbondsconsulent. Zouden meer mensen moeten doen. De bond biedt een hoop kennis en ondersteuning. Zal mijn werkgever trouwens niet blij mee zijn, want de tijd die ik daaraan kwijt ben moet hij betalen.

  • Jl

    3rechtzaken gevoerd met de fnv alle 3 gewonnen.

    Reistijd tussen clienten is werktijd en moet vergoed worden.

    Salaris moet voor 28e betaald worden.

    Als werkgever te weinig inroosterd moet je gewoon je contracturen krijgen.

    Als enigste krijg ik het nu van werkgever de rest van de 300 personeelleden krijgen nog steeds niet hun rechten.