wat zouden jullie doen?

  • thuishulp

    Ik werk bij een cliënt in een klein bejaardenhuisje.

    Merk al meerdere keren dat ze mij achterna loopt als ik aan het werk ben. Merk regelmatig moeilijk gedrag bij haar, v.b., is dat een andere hulp de vorige week in viel voor mij en cliënt heel overdreven verteld wat de hulp allemaal niet gedaan heeft…… ik vertel haar dan dat het erom gaat dat het goed gebeurt, dan vervolgens mompelt ze weer wat en doet dan net of ze mij niet hoort als ik dan iets hierop zeg.

    Ik doe dit werk al jaren en weet dat ik goed werk, maar die zinspelingen ….Hoe gaan jullie hiermee om en hoe kun je een vrouw van 88 jaar die niet een van de makkelijkste is dit nu duidelijk maken, het gebeurt regelmatig bij haar namelijk.

    Ik wil geen boeman zijn, en volgens mij vergeet ze later ook weer wat ze gezegd heeft, blijkt wel, want ze begint er regelmatig over.

    Ze is tevreden over mijn werk zei ze een keertje, maar ik krijg de indruk dat ze op die manier toch via deze opmerkingen het onderste uit de kan wil halen en meer werk van mij wilt zien op zo een ochtend.

    Hoe kun je toch lekker werken op die manier en hoe moet ik hier in hemelsnaam mee om gaan? Wil niet aan de bel trekken en een zeurpiet zijn bij de thuiszorg.

    groetjes hulp

  • Droppy

    Ik zou als ik jou was toch aan de bel trekken! Desnoods doe je het via de mail, kun je je eerst even goed voorbereiden op wat je precies op wil schrijven. Is het niet zo dat ze dementerende is.

    Deze week had ik het ook als inval bij een dementerende vrouw op leeftijd, liep me voortdurend achterna. Mevr. vond dat alles nog schoon genoeg was, ik mocht eerder naar huis.

    Ik heb toen kantoor gebeld en die hebben contact met mevr. opgenomen.

    Gisteren kreeg ik weer een telefoontje van kantoor, want mevr. had de WMO gebeld waar ik bleef.