wat doen jullie nu op zo een ochtend?

  • thuishulp

    Beetje vreemde vraag aan jullie….maar wat doen jullie aan hoeveelheid werk op een ochtend?

    Ik heb bv. vanmorgen 3 uur gewerkt bij een cliënt, en als ik binnen kom begin ik gelijk.

    Ik zal vertellen wat ik vanmorgen heb gedaan.

    De was van de lijn gehaald en op gevouwen, daarna vochtige was weer op zolder op gehangen aan de waslijn.

    Paar dingen weg gestreken

    Bed verschoond

    Stof afgenomen met een lichtvochtige doek (vrouw heeft astma)……staat ook redelijk vol met fotolijstjes etc.

    huiskamer, hal, keuken en bijkeuken en slaapkamer stofgezogen en hier ook gedweild

    Badkamer en wc schoongemaakt.

    Tussendoor koffie gedronken met cliënt.

    Ik moet zeggen, ben echt wel een hele ochtend bezig en 3 uur zijn zo om, vraag mij af hoeveel jullie nu doen aan werk op een ochtend?

    groetjes hulp

  • Droppy

    Dat van mij van vanmorgen is lachwekkend……

    2 uur gewerkt en wat heb ik gedaan?

    Binnen gekomen, bij deur goedemorgen mevrouw…

    Ik zette 1 stap in haar huis en kreeg gelijk een snauw dat client heel boos op mij was.

    Even gezeten en ik was het zo zat dat ik alleen de huiskamervloer gezogen heb en de hal en keukenvloer gezogen en gedweild.

    Normaliter zit ik even met client om zorgmap door te nemen. Dan stoffen, stofzuigen kamers en dweilen keuken en douche/wc schoonmaken.

    Ik vind iig dat de tijd best wel snel voorbij gaat……..

  • Kaar

    Het ligt er maar net aan wat de cliënt zelf nog kan, en wat de wensen zijn. Wat de indicatie aangeeft wat er gebeuren moet.

    Aan de behoefte aan een praatje en aan het feit of het een apartement of een groot huis betreft.

    *Bij de een is het eerst thee drinken, dan stoffen en stofzuigen en een doekje door de keuken (2 uur).

    *Bij de ander is het eerst even wat drinken, dan beneden stofzuigen en dweilen, boven stofzuigen, badkamer en toilet uitgebreid en klaar (2 uur iedere week).

    *Weer een andere cliënt: thee drinken, bed verschonen, wassen, drogen, vouwen en evt. strijken, slaapkamer opruimen, slaapkamer stoffen, badkamer inclusief toilet, verder veel opruimen en asbakken legen en vuilnisbakken legen, tot slot het hele apartement stofzuigen en dweilen. Keuken doen ze zelf, alleen de vloer en vuilnisbakken doe ik (3 uur iedere week).

    *Nog een cliënt: kort praatje, dan boven de badkamer uitgebreid, bed samen opmaken of verschonen, alles stoffen boven en stofzuigen, beneden toilet, halletje stofzuigen en dweilen, hele huiskamer stofzuigen. Iedere week een ander stel ramen zemen (3 uur om de week).

    *Andere vaste cliënt: mevrouw heeft problemen op geestelijk gebied, maar kan wel meepoetsen. Ik kom meer om aktiverende hulp te bieden. Ik doe de keuken uitgebreid, zij stoft intussen de huiskamer. Ik verschoon de parkietjes, zij maakt het toilet vast schoon. Ik stofzuig de bank en alle vloeren beneden, daarna dweilen. Intussen doet zij boven de badkamer. Dan drinken we samen koffie. Daarna stof en stofzuig ik de slaapkamer, terwijl zij de kattebak verschoont en de plantjes water geeft.

    Op die manier hebben we het hele huisje gehad. (3 uur, iedere week).