Takenpakket hh2 zware huishoudelijke werkzaamheden

  • Marianca

    Ik bedoel er is 4 uur per week geïndiceerd…… Welk bedrijf gaat het dubbele leveren zoals Jannie voorstelt?

  • Droppy

    Sorry Sihirci ik ben blond:D maar idd dat is ook nog iets waar ik aan moet denken.

  • Marianca

    Ik ben de dochter en zus van ondernemers en denk dus ook vaak als ondernemer :D

  • Droppy

    (tu) Sihirci

  • thuishukp

    Hallo Droppy,

    Ook al ben je in de proeftijd…. toch is het goed om als je dingen tegen komt (is ook signaleren)….dat je dit door geeft aan de teamleidster van jouw groep waar je bij zit.

    Ik heb zo een situatie ook eerder meegemaakt, ik wist niet waar te beginnen bij de cliënt, ook stond alles vol gepropt in een klein huisje en was een en ander niet hygiënisch. Mijn teamleidster heeft toen een huisbezoek gebracht bij die cliënt.

    Het is echt niet erg als je dit soort dingen door geeft, het kan zijn dat de cliënt andere zorg nodig heeft, dus meer begeleidende thuiszorg, dus meer nog meer ondersteuning voor de cliënt bij het uitvoeren van de huishoudelijke taken.

    Ik denk dat als je de thuiszorg belt dat je je achteraf ook op gelucht zult voelen, neem de tijd voor een gesprek met je teamleidster en misschien handig om precies uit te leggen in hoeverre mate alles bevuilt is bij die cliënt.

    Werk ze…

    groetjes Hulp

  • Droppy

    @Thuishulp

    Die client is herstellende van een heupfractuur, hij wil zelf van alles doen maar dat gaat gewoon (nog) niet.

    Hij is al geindiceerd voor hh2 dus ik vraag me af of hij wel nog meer hulp kan krijgen dan nu, volgens mij niet hoor!

    Ik geef ook best wel veel info aan kantoor door (het signaleren), maar ik denk niet dat ze beseffen dat het giga veel werk is wat ik moet doen.

    Ook had ik een lijstje gemaakt van de status van vervuiling,

    Ik denk dat het handig is als ze binnenkort een evaluatie plannen bij client, maar weet niet welke periodes ze aanhouden voor een evaluatie na het beginnen van de hulp..

    Dan kan client zijn zegje doen en ik mijn verhaal via de zorgmap.

    Iig moet het wel zo klaar als een klontje zijn dat de situatie bij de client naj beeindiging hh2 hulp weer in het oude terug zal vallen ondanks mijn begeleidende hulp omdat hij al 17 jaar lang zo “makkelijk” heeft geleefd.

  • thuishulp

    Beste Droppy

    Het enige wat je nog kan doen is om het bespreekbaar te maken in de werkbespreking.

    Als de situatie waarin je zit best smerig is, dan is het enige wat je kan doen is het door geven, en ja ik zou mij niet op laten jagen tijdens het werken bij de cliënt om alles zo snel mogelijk rond te krijgen. Dus gewoon in je eigen tempo werken lijkt mij.

    succes, groetjes hulp

  • Droppy

    Ik ga iig nog even wachten, want ik zit nu nog in mijn proeftijd, die is over 4 dagen afgelopen.

    Denk dat ik daarna even (weer) aan de bel trek.

  • Jannie

    Als het een zwaar vervuild huis is kun je meestal tijdelijk meer uren krijgen om het op te knappen.

    Het is prettiger om met een collega dat zware werk te doen.

  • Droppy

    Ik zal het allemaal volgende week in overweging nemen, want ik wil eerst even zondag afwachten. Dan loopt nl mijn proeftijd af, ik heb geen zin om zoveel energie in een gesprek te steken terwijl ik in mijn proeftijd zit.

    Wil eerst het zekere van het zekere hebben.