door klant afgesnouwd worden

  • wiety

    hallo allemaal ik heb sinds kort een nieuwe vaste klant die me konstant afsnouwd .ik doe niks goet alles moet presies op haar manier en niet anders

    maar ik vind dat ze soms te ver gaat ik heb haar er laats opgewezen dat ik haar gedrag niet tollereer,dan kijkt ze me net aan van ,wat moet jij nou snotneus je moet doen wat ik zeg .en dan walst ze weer over mij heen .

    ik heb het op kantoor door gegeven maar die zeggen ja sommige mensen zijn zo .afgelopen dinsdag heb ik geprobeert met mervrouw daar over te praten maar ze walst er gewoon over heen en zecht dan ,bevalt het je niet moet je gewoon gaan dan neem ik gewoon een ander ,

    de werkzaamheden die ik daar moet doen , dat gaat te ver ,alles van de muur kleden omhoog stofzuigen ,swifferen ,dweilen en met de handoek na drogen en alles weer trug zetten . ramen zemen binnen met twee emmers water een emer voor de kozijnen de ander voor de ramen,muren met een stoffer afdoen . ja sorrie hoor maar dat gaat mij te ver ,ze gebruikt me als schoonmaak slaaf , ik heb dit op kantoor wel gemeld

    ze gaan daar wel binnekort op huis bezoek

    er zitten zes slaapkamers in dat huis waar er maar twee van worden gebruikt

    aanstaande donderdag wil ze me de hartstene vloer in de gang huiskamer en sere in de was laten zette door mij ,grote voorjaars shoonmaak zecht ze

    ze behandelt me ook als slaaf ik kan er wel wat van zegge maar ze walst gewoon over me heen ,en zect dat ik me niet zo moet aanstellen

    ze is ook echt een kreng ook hoe ze haar man behandelt die man kruipt gewoon

    hoe gaan jullie daar mee om

    groetjes W

  • thuishulp

    Hallo Wiety

    Ik vind dit niet normaal zoals de klant tegen je doet… Ik vind dat je je best doet en kan mij voorstellen dat je het gevoel hebt dat je het in korte tijd al gezien hebt en kan mij ook voorstellen dat het gevoel je bekruipt dat je er weg wilt. Niet normaal zoals deze vrouw tegen je doet.

    Ik zou kantoor bellen en uitleg doen nogmaals, en als je het echt niet meer aankan, ja sorry, ik zou dan mijn spullen pakken en gewoon de deur uitlopen en th.zorg bellen dat de maat vol is en dat je je zo niet laat behandelen.

    Ik weet dat hier bij de th.zorg deze mensen een aantekening bij hun naam krijgen als ze erg vervelend doen. Gebeurt dit vaak, dan krijgen ze geen hulp meer.

    Sterkte meid, je doet je best, meer kun je niet doen. Ik vind dat mensen zich normaal moeten gedragen, hoe hulpeloos en zorgbehoevend ze ook mogen zijn, je moet er tenslotte iedere week weer naar toe en dan wil je wel een beetje leuk je werk kunnen doen…

    groetjes hulp

  • Droppy

    Ik ben het volledig met “thuishulp” eens!!

    Wegwezen daar, die “koelkast” client van mij, zie eerder verhaal over “producten over datum” heb ik ook de deur gewezen.

    Moest helaas nog wel even gaan omdat er per direct geen vervanging was.

    Was er deze week een foutje, heeft ze me gisteren de deur gewezen en hoef ik niet meer te komen.

    En dat vind ik heel erg, proest:)-D

    Laat je niet zo behandelen, neem desnoods een deel op met de recorder op je mobiel bijv. en laat dat kantoor luisteren!

    Maar houd de eer aan je zelf!!!!!!!

  • Marianca

    Werken jullie ook met een werkmap?

  • Droppy

    Volgens mij is het ook idd handig om het probleem in het kort in de werkmap de vermelden.

    De client kan daar niets van zeggen, want de map is eigendom van de thuiszorgorganisatie.

  • Marianca

    Droppy Schreef:

    ——————————————————-

    > Volgens mij is het ook idd handig om het probleem

    > in het kort in de werkmap de vermelden.

    > De client kan daar niets van zeggen, want de map

    > is eigendom van de thuiszorgorganisatie.

    Wanneer er met map wordt gewerkt kan je als hulp ook terug vallen op de frequentie waarmee werkzaamheden worden verricht. Daarnaast even de algemene voorwaarden opzoeken… bij ons staat daarbij dat de hulp respectvol bejegend moet worden en dat is wat deze cliënt absoluut niet doet.

  • wiety

    niet bij iedere klant is er een werkmap

    en deze klant is nieuw maar heeft in het verleden van ons ook hulp gehad maar toen heeft haar docther het een paar jaar over genomen en die is nu behandelt voor borst kanker vertelde ze me.ik heb wel kantoor gebelt en die vertelde me dat er nog een huisbezoek gaat plaats vinden maar ik weet niet wanneer,dus er is geen werkmap

    groetjes W

  • Marianca

    Kun je op de site van jouw werkgever de inhoud van de map niet vinden?

    Welke werkgever heb jij?

  • wiety

    beste marianca

    ik heb op internet gekeken ,nee ik kan er niks over vinden

    ik zit bij ZVM uit Meersen

    groetjes W

  • Marianca

    Erg vervelend dat de voorwaarden niet op de site staan.

    http://www.praktijkregelsthuiszorg.nl/thuiszorg_nieuw/index.asp?static_id=50

    Onder bovenstaande link kun je info vinden over de arbo (arbeidsomstandighedenwet) regels.