Indicatie boodschappen doen

  • Droppy

    Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een WMO indicatie “boodschappen doen”?

    Ik heb voortdurend clienten die beweren dat zij ook geindiceerd zijn voor hh voor boodschappen doen, maar er staat niets vermeld in de zorgmap.

    Om nou constant kantoor te bellen zie ik ook niet zitten.

  • thuishulp

    Hallo Droppy

    Als het een enkele keer is, dan doe ik wel eens een boodschap moet ik zeggen.

    gr.hulp

  • charlotte

    Bij ons staat in de zorgmap bij elke taak, of de client het doet, de thuiszorg of de mantelzorg. als er een kruisje bij thuiszorg staat ( bij de taak boodschappen doen) dan mag jij het doen, zo is het officieel maar ook als ze daar geen indicatie voor hebben, haal ik wel eens een boodschapje hoor! alleen moet je niet met een tekort aan tijd voor je andere werk komen te zitten.

  • Droppy

    Wij mogen zonder indicatie geen boodschappen doen, je bent niet verzekerd sowieso!

  • regina

    Vraag mij af of er nog wel een indicatie wordt afgegeven om boodschappen te doen. Misschien ivm begeleiding dat je dit samen doet. Staat het niet in de zorgmap dan niet doen of inderdaad gewoon navragen, staat het er niet en mag het wel dan is de zorgmap niet compleet. Tegenwoordig worden boodschappen ook aan de deur geleverd door verschillende supermarkten dus kan mij voorstellen dat dit soort indicaties niet meer worden afgegeven. De voorwaarden kun je ws wel opvragen bij het CIZ of WMO via gemeente.

  • Henk

    Nou, het kan wel eens moeilijk worden.

    Als iemand slecht ter been is, kan deze misschien wel de boodschappen thuisbezorgd krijgen.

    Maar je moet naar de winkel om te betalen.

    Dus is die bezorging zinloos. Als je toch naar de winkel moet om te betalen, kun je ook

    de boodschappen meenemen naar huis.

    Want als je door welke oorzaak ook, niet naar de winkel kunt, kun je ook niet naar de bank

    om geld op te halen. En pinnen aan de deur willen ze niet.

    Ik heb het zelf beleeft. Wilde al bij vooruitbetaling het geld overboeken, maar ook dat mocht

    niet: Ik moest in de winkel komen om te betalen….