De was doen.

  • Marianca

    Hallo Allemaal,

    Bij een cliënt staat het halfautomatisch wasmachine in een muffe vochtige kelder. Stroom moet met een verlengsnoer door een groot deel van de woning worden gehaald. De was drogen gebeurd aan slappe lijnen in de kelder die vol andere rommel staat en waar de verlichting erg spaarzaam is.

    Doe je daar de was?

  • jolanda

    De vraag is of het veilig is om de was te doen. Denk dus aan arbo omstandigheden en is er gevaar dat je onder spanning komt te staan door verkeerde aansluiting van de stroom.

  • Hanneke1974

    Ik zou terugkoppelen naar kantoor. Een vohtige ruimte met elektrische apparaten in is niet ideaal en dat losse verlengsnoor door het huis heen ook niet. Maar bij ons zou dit ook niet kunnen gebeuren want er wordt voordat de zorg ingezet wordt een arbo-check gedaan.

  • Marianca

    Jammer genoeg wordt bij ons nog steeds de arbo-check niet vooraf gedaan. Enige tijd een dagdeel inval adressen gedaan en dan kom ik stofzuigers met stoffen zak die met de hand leeg gepeuterd moeten worden tegen, 1 werkdoekje voor heel de woonruimte, alleen chloor en ammonia als schoonmaakproducten, bezems zonder haar en stofblikken met golven waar een surfer idolaat van zou worden tegen. De mensen verwachten dat ik net als de vaste hulp gewoon aan modder.

  • avatar

    Dan moet je gewoon weigeren dan gaan clienten vanzelf naar kantoor bellen en kan jij uitleggen waarom.Soms gebeurt er nl helemaal niets ook al geef je het 100x aan.Ik geef het 3x aan gebeurt er niets dan doe ik ook mijn taken niet bij de client;)dan moeten ze op kantoor wel zorgen dat het in orde komt.We moeten wel prettig werken en veilig.

  • Marianca

    Ik meld die dingen ook maar ben bij verschillende mensen maar 1 maal geweest. Bij 1 heb ik geweigerd te werken omdat er geen werkmiddelen waren en de hond echt overal had geplast en plaste. Ik schrik ervan als ik zie waar collega's dan toch maar maanden mee aan modderen.

  • Henk

    Let op of de snoeren niet zijn beschadigd.

    Indien wel: Niet gebruiken.

    Let vooral op, of het apparaat wel is geaard.

  • Marianca

    Daar let ik zeker op ;)