Strijd voor thuiszorg op 27 november

  • *Carolien*

    Strijd voor thuiszorg op 27 november

    Het nieuwe kabinet van VVD en PvdA is van plan de huishoudelijke zorg zo goed als af te schaffen. Dit is een ramp voor de cliënten, maar zeker ook voor de werknemers in de huishoudelijke zorg. Abvakabo FNV organiseert op 27 november een grote actiebijeenkomst in de Jaarbeurs in Utrecht.

    Het thuiszorgwerk dreigt nu vrijwel helemaal te verdwijnen. De huishoudelijke zorg is een noodzakelijke vorm van zorg. Thuiszorgmedewerkers zijn de oren en ogen van de zorg en zorgen ervoor dat ouderen en gehandicapten niet aan hun lot worden overgelaten.

    Abvakabo FNV nodigt alle thuiszorgmedewerkers uit voor een actiebijeenkomst om te strijden voor behoud van deze thuiszorg. Roep je collega’s op om mee te komen!

    Aanmelden

    Meld je aan voor de actiebijeenkomst op dinsdag 27 november door een e-mail te sturen naar zorg@abvakabo.nl

    Busvervoer

    Abvakabo FNV wil bussen gaan inzetten. Wil je hier gebruik van maken, geef dit dan aan bij je aanmelding via zorg@abvakabo.nl.

    Wanneer en waar

    Wanneer: Dinsdag 27 november 2012

    Tijdstip: van 16:00 tot 19:00 uur

    Waar: Jaarbeurs, Jaarbeursplein 6, Utrecht

    Meer informatie over het programma volgt zo spoedig mogelijk.

    http://www.wijzijndethuiszorg.nl/pages/108296/Laatste_nieuws.html

  • thuishulp

    Ik hoop dat het tij nog kan worden gekeerd ook mijn baan staat hierdoor op de tocht ik heb drie jaarcontracten gehad en heb bericht dat er waarschijnlijk door dit plan van VVD en PVDA voor mij en mijn collega's geen vast dienstverband in zit de enige optie die ons rest is weer aan de slag te gaan als alfa hulp tot in 2015 ook bij de bestaande cliënten de indicatie wordt herzien waarvan het grootste gedeelte die dan kwijtraakt.

  • charlotte

    Ja, ik zit in hetzelfde schuitje, ben ook bang dat ik geen vast contract krijg! Weer gaan werken als alpha-hulp, dat zie ik niet zitten, je bent dan nooit zeker van werk/inkomen. we wachten het maar af….

  • thuishulp

    Nee charlotte

    dat zie ik ook niet echt zitten om weer als alfa hulp aan de slag maar wat moeten we anders het werk ligt ook niet voor het oprapen in deze tijd