'Zorgen voor de zorg' (De Rijp) is een in-en-in-triest thuiszorggebeuren. Ik kots inmiddels van deze 2 dames.

Ze…

- roepen dat de klant beweging nodig heeft, maar doen zelf geen enkele bewegingsactiviteit met de klant;

- zetten de klant onder de douche, terwijl die dat niet prettig vindt en zich zijn hele leven al bij de kraan wast;

- geven de klant zoete limonade, terwijl we hen dat i.v.m. suikerziekte verboden hadden;

- roepen voortdurend dat de huisarts achter ze staat, terwijl wij het contact met de huisarts zelf goed onderhouden;

- roepen dat er naar de klant geluisterd moet worden, maar slaan zelf essentiële wensen van de klant in de wind;

- zijn te arrogant om tips van de familie op te volgen en roepen wonderwel in plaats daarvan dat de familie “verbeteringen blokkeert”;

- proberen familieleden tegen elkaar uit te spelen;

- zeggen de zorg op omdat ze niet professioneel kunnen omgaan met een meedenkende klant, die zijn eigen wil gelukkig niet opgeeft.

“Zoek het verder zelf maar uit” is de figuurlijke boodschap aan een op sterven liggende klant. “Tover jij maar een nieuw groepje zorgverlenders uit de hoge hoed.” 

Zorgen voor de Zorg zorgt vooral voor zijn financiën, niet voor goede zorg aan de klant.

MIjn accountnaam betreft de organisatie waarvan ik op dit forum feiten plaats.