snap het niet hoor

• sandra

hallo allemaal,

heb r weer een drukke dag op zitten vandaag vanmiddag weer ingevallen en stond weer verbaasd te kijken hoe vies het bij deze klieent was terwijl hij iedere week hulp heeft volgens hem geen goeie hulpen,overal veel stof spinnewebben ,alles gewoon echt vies keukenkastjes die je haast niet meer open krijg ,,waarom moet dit toch zo sommige collega's verdienen lekker zo op deze manier en wij die wel goed werken kunnen de zooi van een ander op knappen ik vind dit echt heel triest voor de klieenten,,

• ilona

helemaal mee eens hoor ik zie dat ook heel vaak.Ik ben pas van vakantie terug de clienten waren zo blij en vertelde mij waarom andere hulpen zo weinig doen.Ik was vandaag bij iemand en daar was het zo smerig in de toilet terwijl die elke week gewoon inval heeft gehad en de wc niet is gedaan.Ik haal alle spulletjes van de kast elke week en maak ze met een sopje schoon, geen een hulp heeft dat ook niet gedaan alleen gezogen en gepraat.Gelukkig ben ik niet zo want ik hou van mijn werk anders had ik het niet 12,5jaar vol gehouden.

• sandra

goed zo en zo hoort het ook ik heb zoeits van als je het goed bij houd hoef een huis niet vuil te worden toch niet dan,

maar sommige hulpen denken er te makkelijk over vanmorgen bij mijn klieent kreeg een complimentje van de wijkverzorgster goed zo sandra dus ik zeg hu? ja dat je de licht knopjes af doet ja zeg ik is dat zo bijzonder dan is toch logisch das het zelfde als deurknoppen, zij zei ook nou ik kom wel eens bij mensen en daar blijf je bijna aan de deurklink vast geplakt zitten .bah ,,dus vond het wel leuk om een complimentje te krijgen

• ilona

Hoi Sandra,

Ik denk er ook zo over ik vind als je niet zo werkt moet degene maar ander werk zoeken,ik vind dat de klant recht op hulp heb.Ik heb pas gehoord van iemand die zei:ik blijf zolang mogelijk praten en dan stofzuig ik effe en dan is de tijd om.Nou sorry maar tegen zo een collega praat ik liever niet.Ik heb pas ingevallen nou ik vraag me af wat ze daar schoonmaken want ik vond het zo erg ik wist effe niet wat ik het eerste moest doen.Het is toch gelukt.

• sandra

ja praten hoort er antuurlijk ook wel bij iedere klieent vind dat gezzelig maar als het dan een zooitje wordt schiet het niet op hee ,lekker makkelijk verdiend zo,

je moet het een beetje combineren vind ik

• Cisca.

Praat er ook eens over in je team, misschien dat het dan ook voor jou beter wordt en je niet de troep van een ander hoeft op te ruimen. OF vertel het tegen je teamleidster, dan kan zij de personen aanpakken die er verantwoordelijk voor zijn.

Misschien meer succes dan het hier uiten en er verder niks mee doen, als alleen maar zelf groeien doordat jij complimenten krijgt omdat jij het zo goed doet.

Is wel leuk, maar het veranderd de situatie niet, ook niet voor de client, die volgens jou toch recht heeft op goede hulp….

• sandra

meestal meld ik het aan de teamleiders maar wordt niets mee gedaaan hoor is mijn ervaring ,weet je wat het is je ben al snel een zeurpiet heb het meegemaakt hoor dat iemand in het zorgdosie schreef zeurkous hahahahha heb dit toen mee genomen naar kantoor deze dame in kwestie is wel aangepakt hooor

maar als ik ergens inval en zie dat het vies is wordt het meestal aan de kant geschoven want als we dan weer een jaar verder zijn en het is vakantie en ik moet toevallig weer eens in vallen bij dezelfde klieent is het nog even vies ..

• ilona

ik heb er ook ervaring mee dat er niets aan gedaan wordt want je krijgt te horen dat iedereen zijn best doet op zijn eigen manier.En daar moet je het meedoen.Ik werk er nu meer dan 12 jaar en de laatste tijd heb ik er geen zin meer in,ook nu er grote veranderingen bij de thuiszorg te wachtte staan.

• sandra

ik heb mijn tijden gehad dat ik dacht ik stop ermee,ik werd steeds van het kastje naar de muur gstuurd en vaak niet serieus genomen en dat ben ik ook wel eens zat,,maar er is me weer iets goeds beloofd dus moet even afwachten als dit niet gaat lukken ,dan wordt het moeilijk hoor ,dan ga ik waarschijnlijk stoppen

• paula

Ook ik heb enkele jaren geleden bij de thuiszorg gewerkt, en uit ervaring weet ik dat de teamleiders er erg weinig mee doen. Ja behalve als je zelf eens een foutje maakt. gewoon erg makelijk. Doen je, je werk goed dan zeggen ze niks maar o wee als jij het er eens niet mee eens bent. En dan hoort zo een tiem leider er te zijn om jou problemen aan te leuisteren en er iets mee te doen. nou mooi niet

sandra schreef:

>

> ik heb mijn tijden gehad dat ik dacht ik stop ermee,ik werd

> steeds van het kastje naar de muur gstuurd en vaak niet

> serieus genomen en dat ben ik ook wel eens zat,,maar er is me

> weer iets goeds beloofd dus moet even afwachten als dit niet

> gaat lukken ,dan wordt het moeilijk hoor ,dan ga ik

> waarschijnlijk stoppen