Ik zou tegen deze client waar je invalt en waar het zo'n bende is,zeggen dat ze met vaste hulp moet gaan praten.Helpt dit niet,dan naar kantoor bellen en een klacht indienen.Soms is het niet eerlijk om te oordelen,want iemand heeft soms gewoon meer uren nodig,een nieuwe indicatie,dus.Ik heb ook zoiets meegemaakt.
De vaste hulp had ontzettend veel problemen en client had het zo met haar te doen,dat ze niet wilde klagen.Toen ik haar vaste hulp werd,ook met meer uren,per week,sprak ik de dochter wel eens,nou die was kwaad,die zien dat toch ook,al jaren,zo'n huis raakt in verval gewoon,zo smerig,zeldzaam.En mevr.was al 87,en zag slecht en wat vergeetachtig,maar erg gehecht aan die hulp,die dus jarenlang 3,5 uur per week kwam,en gewoon ging zitten,en ook nog eten!
Mensen mogen klagen,dat is goed voor de organisatie,Meestal is er ook een clientenraad,daar kun je ook nog naar toe.En het is ook nog heel oncollegiaal,vind ik,om op deze manier je werk te doen.
Ik raad mensen wel eens aan,als ik ergens kom,om te gaan praten,het is toch ook fijn,als het op allerlei terrein klikt.Ik kom ook wel eens ergens,waarvan ik denk,hier kan ik niet werken….dat moeten ze me niet aan doen en hier is altijd oor voor.