puinhoop bij tijdelijke klant??????

• ilonka

Dit komt veel voor bij ons helaas ook,maar je kan vragen om een andere hulp

tenminste bij ons gaat het heel makkelijk als een klant de hulp niet wil.Het is moeilijker als een hulp met een klant wil ruilen.Zoals ik lees moet je je poot stijf

houden en een andere hulp eisen en anders een klacht indienen.En een pgb is

nu erg moeilijk bij de stichting tot en met want die doen al heel moeilijk bij indicaties,heb ik pas meegemaakt.Zij willen voor boodschappen een half uur indiceren dat redt geen 1hulp die naar 3of4 verschillende winkels moet.

Nee je moet gewoon blijven zeuren om een andere hulp en een klacht indienen.

Veel succes ik hoop dat het lukt.(een oude klant van mij is wel 3keer van hulp geruild,de aanhouder wint.

• Natasja

Elly schreef:

>

> Ik maak een lijst, en kijk wat zij dan doet, niet goed, dan

> een gesprek met de teamleidster.

>

> Vind het jammer, dat een vriendschap zo moet eindigen, maar

> het is aan haar wat er gaat gebeuren, groetje Elly

Die lijst had al gemaakt moeten worden toen ze bij je begon. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd achteraf, maar het schept voor beide partijen duidelijkheid.

Ook een frequentieschema is handig (wanneer wordt wat gedaan).

Ik vind het leuk klinken dat je schrijft: vriendschap. Maar vergeet niet dat het niet om vriendschap gaat. Jij bent client, zij is hulpverlener. Het is een zakelijke band.

Groeten,

Natasja

• Natasja

Wij werken nog niet zo lang met deze formulieren en clientbesprekingen/evaluaties, maar tot op heden werkt het wel goed. Ik moet er wel bijzeggen dat een groot gedeelte van hoe we nu werken juist aangegeven is door de clienten. Er is een grote enquete geweest waar zeer goed op gereageerd is en aan de hand daarvan zijn we clientgericht gaan werken. Ik heb al eerder geschreven dat we ook elkaar, in teamverband, op de vingers tikken als er iets misgaat. Voor veel thuishulpen zal dat vreemd overkomen en wij hebben er ook erg aan moeten wennen, want je wilt je collega's niet afvallen waar anderen bijzijn, maar nu alles draaid werkt het wel. Alles is nu gewoon veel opener geworden, zowel tussen hulp en client als hulpen onderling. Je weet nu waar je aan toe bent en je client weet ook dat hij serieus genomen wordt.

Groeten,

Natasja

• emmy

Hallo allemaal,

wij hebben in de zorgmap (bij de client) een werkplan waarin staat wat er gedaan moet worden, en een takenkaart waarin afgetekend moet worden wat je wanneer hebt gedaan.

Zo kan een eventuele invalster kijken wat er de laatste tijd gedaan is.

Groeten Emmy.

• Elly

Ja, er hadden inderdaad goede afspraken in het begin gemaakt moet worden.

Maar zij kwam vlak, na het overlijden van mijn kleinzoontje bij mij, en zodoende is er eigenlijk nooit een lijst gekomen.

Ik ben niet zo commandererig, dat moet je maar net kunnen, en ik ging er ook van uit, dat zij wel wist, wat zij moest doen, dat ziet iedere vrouw toch, of zie ik dit verkeerd?

Vriendschap moet je zo zien, als een goede relatie in de omgang, want het is gewoon een dood goeie meid.

In het nieuwe statusmap, staat alles wat zij moet doen, maar daar kijkt ze nooit in.

Maar kijken, wat zij met de lijst gaat doen volgende week, groetje Elly

• Carolien

Elly, je zou eventueel de statusmap open op tafel kunnen leggen. Met daarbij een briefje wat er allemaal die ochtend gedaan moet worden. Dat laat niets aan duidelijkheid over lijkt mij. Dan hoef je haar niet zelf te instrueren met wat ze moet doen en kan ze zelf de volgorde bepalen waarin ze de zaken wil afhandelen. Misschien dat dat wel werkt.

• Carolien

Jouw organisatie zoals jij die beschrijft houdt duidelijk beter de vinger aan de pols bij hun werknemers en hun clienten. Er zijn jammer genoeg ook organisatie's waar dat dus totaal niet gebeurd. Die geven er weinig om of hun werknemers eigenlijk wel kwaliteit leveren qua werk. Die organisatie's vinden het prima als de uren elke week maar gemaakt worden zodat die in rekening gebracht kunnen worden bij de overheid en zo er dus inkomen voor de organisatie gecreeerd worden. Juist dat soort organisatie's geven de thuiszorg een hele slechte naam.

Voor clienten is het haast onmogelijk om er achter te komen welke thuiszorgorganisatie in het algemeen goed werk levert en waar de klachtenafhandeling goed geregeld is. Nergens kun je eigenlijk voor informatie terecht zoals dat nu bijv. voor de wachttijd bij ziekenhuizen of de kwaliteit van zorg op bepaalde afdelingen in het ziekenhuis wel het geval is. Een dergelijk informatie-systeem zou er voor de thuiszorg ook moeten komen !

• Elly

Nee Carolien, zo werkt het bij haar dus niet, zij heeft maling aan die map.

Wat zij ook doet, het gaat toch met de franse slag.

Zij is onverbeterlijk, zitten op haar gat, is voor haar belangrijker, want van werken word zij moe.

Wat jij om 11.25 uur schreef, klopt als een bus, heb in die 5 jaar dat zij nu bij mij is, nog nooit iemand van de thuiszorg hier in huis gehad.

Die denken echt alleen maar aan hun eigen inkomen.

• Carolien

Tsja, dan zit er niets anders op dan na haar eerst komende bezoek direct die teamleidster te bellen om een afspraak te maken voor een evaluatiegesprek. Als er niet veranderd en de zorg blijft ver onder de maat dan zal de teamleidster op zoek moeten naar een andere vaste hulp die wel goed haar werk doet.

Eens in de zoveel tijd wisselen van hulp kan toch wel eens goed zijn. Dat je het goed kunt vinden met de hulp is prettig, maar geen noodzaak. Belangrijkste is toch dat de hulp zijn/haar werk goed doet !

• Natasja

Elly,

Ik duim voor je voor morgen!

Ik hoop dat je nu eens serieus tot haar door kan dringen.

Groetjes,

Natasja