Meredith,
Wanneer je vindt dat iedereen die geen standaard gebruikt maar een beetje op het gevoel aan rotzooit, vraag ik mij af of je wel weet waar je over praat.
..Wat is er tegen standaardverpleegplannen..leg mij dat eens uit John?
Als zorgverlener lijkt mij het wel handig om op 1 lijn te zitten.
Maar blijkbaar heb jij hier andere ideeen over…Aangezien jij docent bent heb jij hier natuurlijk dagelijks mee te maken,dus kom op met die kennis ipv alleen maar kritiek te spuien.
Er zijn vandaag nogal wat klachten over John binnen gekomen.
Vanavond zal hij ze wel weer beantwoorden, want na een dag les geven zal hij ons wel weer eens een lesje geven.
Ik vind dat jammer, want er worden gewoon serieuze vragen gesteld door leerlingen of medewerkers (b.v. doktersbezoek), maar die krijgen niet de antwoorden waar ze recht op hebben. De aandacht gaat alleen maar naar John en dat vindt hij waarschijnlijk heel prettig (ook al is het negatieve aandacht).
John, ik heb net zoveel diploma's als jij, maar als iemand mij een serieuze vraag stelt, krijgt hij een serieus antwoord en haal ik er niet van alles bij wat niet ter zake doet.
O ja, iets positiefs.
Ondanks de moeilijke tijden waar de Thuiszorg nu mee te kampen heeft, bewonder ik het enthousiasme en de liefde waarmee de medewerkers hun werk doen.Ze zijn creatief, blijven voor de cliënt vechten, zoeken oplossingen als er weer eens ovoldoende uren door het RIO geïndiceerd zijn etc.
Het zijn mensen waar de cliënt op kan bouwen (de uitzonderingen nagelaten, maar dat ligt dan vaak aan de slechte begeleiding).
Graag nog meer positieve reacties over ONS werk.
…Debbie je hebt helemaal gelijk..We kunnen onze aandacht beter schenken aan belangrijker zaken ipv aan afleidende factoren (lees John) Ook ik heb een hbo opleiding,maar daar gaat het hier helemaal niet om..Het gaat erom dat het prikbord als prikbord blijft fungeren,daarbij de normale gedragsregels in acht nemende.
Toch vind ik een niet erg op tijd wat kritiek te incasseren
Het houd je wakker en alert ,en ondertussen kun je voor je zelf uitmaken ,dat jij zo niet wilt werken en het anders zou beredeneren.
Als we allemaal de zelfde kant uit gaan lopen ,kan het ook flink verkeerd gaan
want dat is niet altijd de goede.
John heeft duidelijk zakelijke kwaliteiten,of dat de juisten zijn kan ik niet uitmaken
Ik ken hem nm niet persoonlijk.
Dat is een nadeel van internet ,je ziet het gezicht achter de tekst niet
en toegegven kan ook een voordeel wezen
Ik wil jullie vragen om nu weer “on topic ”te komen. Reacties zoals die van jhon zijn van de ene kant ongewenst maar van de andere kant zetten die mij ook aan het denken over mijn onderwerp, het nut en de haalbaarheid daarvan.
De laatste dagen hebben we allemaal kunnen ervaren dat we in dit land moeten/kunnen/mogen zeggen wat we willen. Wat john zegt is dan weliswaar niet positief maar negatief. Hij beledigt mij niet maar geeft slechts zijn mening…..
Ik vind het zo verschrikkelijk jammer dat mensen, die zeggen zo graag in de zorg te werken, iets als negatief bestempelen wanneer er niet met hen wordt meegepraat.
Hulde hierbij aan jan, die een stevige reactie op zijn vraag/stukje m.ui. professioneel oppakt.
Alle anderen die zo nodig, zonder mij te kennen of verder vragen te stellen, mijn stukje moeten veroordelen.
Kijk eerst eens naar je zelf; jullie komen erg zelfingenomen over; ik hoop dat jullie in je zorgleven professioneler overkomen.
Voorbeelden van vooringenomenheid:(niet letterlijkovergenomen)
“ik ben zelf ook HBO opgeleid, maar dat heeft er niets mee te maken” (wwarom zeg je het dan, en wie weet hier wat mijn opleidingen zijn / is)
“ik heb dezelfde opleidingen als John”(Nou en…en hoe weet je dat?
“John is in ieder zakelijk” (Lees ik hier een vooroordeel, en waar baseer je dat op)
Beste dames en heren;Vooringenomenheid beperkt je in je denken en handelen; en daar blijkt hier maar weer.
EN nu weer de inhoud
Ja, ik weet de voor- en zeker ook de nadelen van standaardverpleegplannen. En natuurlijk kan ik hier alles wat ik daar over weet en vind plaatsen.
Maar waar blijft dan het leerproces van Jan? Laat hem maar eens zoeken, uitvinden nadenken, overwegen. Daarmee vorm je een eigen mening gebaseerd op eigen waarnemingen en ervaringen. En volgens mij is dat de waarde van een scriptie / opdracht. (naast het feit dat een goedgekeurde opdracht je weer een stukkie verder bij de eindstreep brengt)
Voor de mensen die dit een lesje vinden: Ja, dit is een lesje en ik ben er trots op dat ik dagelijks en jaarlijks een heleboel vooringenomen typetjes oals die hier de pennevruchten neer laten dalen ‘onder handen’ mag nemen. Trots omdat ze allemaal uiteindelijk rijker verder gaan dan bij de start.
Ik wens jullie allemaal die verrijking toe.
Nog één tip: Die verrijking krijg je niet van een docent;nee, die laat je zel toe en maak je zelf.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?