Laat ik nou altijd gedacht hebben dat jij een manager bent Carolien.
Geinig ,je bent altijd erg goed op de hoogte en geeft uitstekende adviezen.
Misschien eens solliciteren bij het RIO als adviseuse?
:-) Bedankt Maia !
Ik heb als client/patient al aardig wat jaartjes ervaring met thuiszorg, ziekenhuizen, doktoren, fysiotherapie, WVG, Deeltaxi, etc. etc. De meeste van dat soort zaken lopen maar zelden soepeltjes en probleemloos. Als je lang genoeg in het wereldje meedraait leer je vanzelf dat je altijd goed op de hoogte moet zijn van de veranderende regelgeving want het gebeurt nog al eens dat uitvoerende instantie's zelf geen idee hebben hoe de regelgeving op dat moment in elkaar zit. Als patient/client moet je wel mondig zijn en weten wat je rechten en plichten zijn om je weg te vinden in alle regelgeving en het voor elkaar te krijgen dat je die hulp of hulpmiddelen krijgt die noodzakelijk zijn. Zeker wanneer je wat extreme situatie's terecht komt leer je het wel op de harde manier. Je leert juist dan erg snel wat wel werkt en wat niet werkt bij bepaalde situatie's. Inzicht hebben in de organisatiestructuur en het juiste jargon weten te gebruiken is tegenwoordig een must.
Ik vraag me overigens af of ik wel zo geschikt zou zijn om bij het RIO te werken. :-) Met heel veel van de regelgeving van de RIO's heb ik moeite of ben het er totaal niet mee eens. Ik ben niet iemand die zijn mond daar over dicht houd. Denk niet dat “het RIO” daar erg gelukkig mee zou zijn :-) .Ik voel me dan ook meer thuis aan de andere kant van het spectrum waar ik mensen kan proberen te helpen om toch die hulp te krijgen die zo noodzakelijk is. Die mensen moeten er toch ook zijn voor de balans ? :-)
Carolien
Ik ben geindiceerd door het RIO, en had jarenlang huishoudelijk hulp tot dit voorjaar. Toen kwam er bericht dat de regels gewijzigd zijn en dat niemand meer recht op huishoudelijke hulp heeft, wanneer je samenwoont met een gezond iemand jonger dan 65 jaar! En dat mijn man een veertig urige werkweek heeft en de kinderen ook hun eigen werk/studie, dat maakt geen verschil. Hun worden geacht alle werkzaamheden uit te voeren. Je hebt alleen nog recht op hulp bij persoonlijke verzorging zoals douchen en aan/uitkleden. Vandaar ook zeker de vraag of je moeder zelf nog een boterham kon smeren.
Zo is onze regering nu blijkbaar.
Groetjes, Diny.
Dat is inderdaad de trieste werkelijkheid Diny en waarschijnlijk wordt het allemaal nog erger de komende tijd. Per 1 januari gaan landelijke regels tellen en regio's waar nu nog wel enige coulance is voor dergelijke situatie's zullen dat ook op moeten geven en dergelijke hulpaanvragen af gaan wijzen. De “menselijke maat” is volledig zoek bij deze regering en gehandicapten, chronisch zieken en ouderen krijgen de rekening gepresenteerd. Dit kan niet goed blijven gaan.:o(
Carolien
Ik denk dat de meeste CDA-stemmers ook niet verwacht hadden dat het CDA zich op zou stellen zoals ze nu doen.
Dingen die nu doorgevoerd worden zullen ook niet erg snel teruggedraait worden door een volgend kabinet, ongeacht de samenstelling. De ellende die nu door dit kabinet aangericht is zal nog heel wat jaren voortduren vrees ik.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?